هشدار درباره سیلابی شدن رودخانه‌‌های قزوین، تهران و البرز

براساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز پنجشنبه فعالیت موجی در تراز میانی جو در غرب کشور موجب رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید موقت می‌شود؛ به تدریج ابرناکی در اغلب مناطق نیمه غربی، مرکز، دامنه البرز و شمال شرق کشور افزایش یافته و در این مناطق رگبار باران و در برخی مناطق همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید شاهد هستیم.

امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان، شمال ایلام، جنوب همدان، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی است.

روز جمعه رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت و شدت آن در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سمنان و کرمان خواهد بود.

روز شنبه در ساعات بعدازظهر رگبار خفیف باران در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب شرق کشور دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی به سبب وقوع صاعقه، سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر عمومی به ویژه در مناطق کوهستان البرز، قزوین، شرق و شمال تهران، اقدامات لازم زیر به عمل آید.

خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها هرچند بدون جریان دائمی آب باشد ضروری است ضمناً‌ به کارگیری احتیاط‌‌های لازم در فعالیت‌های ورزشی صعود کوهستانی به سبب احتمال وقوع صاعقه و سیلاب در رودخانه‌ها و دره‌ها در دستور کار باشد.

در حد امکان پارک خودروها در فضای مسقف برای جلوگیری از خسارات تگرگ احتمالی انجام شود.

آسمان استان تهران روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری،‌ همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 26 و 16 درجه خواهد بود. در 24 ساعت آینده بندرعباس با دمای 37 درجه بالای صفر، گرم‌ترین استان کشور و همدان با دمای 5 درجه بالای صفر و شهرکرد با 2 درجه بالای صفر، خنک‌ترین استان‌های کشور هستند.