حذف اسم خاوری از لیست اینترپل؟!

سردار سعید منتظر المهدی در دهمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به سوالات آنها درباره اتفاقات انتظامی و برنامه های ناجا در طول سال ۹۵ پاسخ داد.

منتظر المهدی با تبریک اعیاد شعبانیه درباره پرداخت جریمه خدمت سربازی مشمولان گفت: چیزی به عنوان خرید سربازی نداریم. جریمه دیرکرد به مانند سال های گذشته است و تغییری نکرده تنها فرقش با سال های گذشته این است که ساز و کاری فراهم شده است که به صورت اقساطی توسط چند بانک عامل قابل تقسیط شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۰ باند جعل خدمت دستگیر و شناسایی شدند که ۹۱۶ نفر به دستگاه قضایی تحویل داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه جعل کارت به ۵ درصد کاهش یافته است و ضریب آن به سمت صفر در حال سوق دادن است، افزود: آنچه وظیفه پلیس است در حال انجام است.

مسمومیت چند نفر در شرق مسئله تروریستی نبود

سخنگوی ناجا درباره مسمومیت چند نفر در شرق تهران گفت: هیچ گونه مسائل تروریستی در کار نبوده است و موضوع مسمومیت غذایی است و فرد خاطی شناسایی شده موضوع عامدانه نبوده است.

وی درباره خلبان فراری گفت: این فرد کمک دوم خلبان بوده است و بیماری روانی داشته است در حال حاضر وی در دانمارک است و رایزنی درباره بازگشت وی در حال انجام است اگر حضورش در دانمارک محرز نشد برای وی اعلان قرمز صادر می شود و رایزنی برای بازگشت او در حال انجام است.

منتظرالمهدی درباره پرونده ستایش و اطلاع رسانی پلیس گفت: هر اتفاقی که می افتد باید برای پلیس متقن باشد چون سند است برای همین باید تا جمع آوری اطلاعات دست نگهداریم به طوری که فرمانده استان در همان دقایق اولیه وقوع حادثه برای ستایش با بنده در تماس بود و اطلاع رسانی با سندیت از سوی پلیس دنبال میشد

وی درباره کلیپ های منتسب به پلیس که نشان دادن ضرب و شتم مردم از سوی ماموران است، گفت: ماموری که به زور وارد یک خانه شده بود و اقدام به ضرب و شتم کرده بود چون کار غیرقانونی کرده بود برای ورود شناسایی و از ادامه کار او در سازمان جلوگیری به عمل آمد.

سخنگوی ناجا درباره کلیپ اتوبان باکری هم که نشان از تهدید و قمه کشی بود، گفت: فرد خاطی شناسایی و دستگیر شد.

خاوری همچنان در لیست قرمز اینترپل است

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال درباره حذف اسم خاوری از لیست اینترپل گفت: خاوری همچنان در لیست قرمز اینترپل وجود دارد و ۱۹۰ کشور دنیا می دانند که این فرد از سوی ایران تحت تعقیب است. مکان خاوری شناسایی شده است و برداشتن اسم و عکسش مهم نیست.

منتظر المهدی گفت: بیشترین همکاری بین پلیس با ستاد قاچاق و کالا است. من این را اطلاع ندارم که همکاری با تعزیرات و ناجا برقرار است یا نه همکاری ها همچنان ادامه دارد.

منتظرالمهدی درباره کلیپ منتسب به گشت ارشاد و کتک زدن یک خانم گفت: آن فرد یک سارق سابقه دار بود که اتفاقا حجاب درستی هم نداشت اما در شبکه های اجتماعی به نام گشت ارشاد مطرح شده بود.

وی درباره گشت نامحسوس ارشاد گفت: روش این گشت، نامحسوس است و کار نو و جدیدی نیست از دیرباز وجود داشته است و ادامه دار است. در کشورهای دیگر هم گشت نامحسوس داریم در آمریکا، استرالیا و انگلیس هم گشت نامحسوس وجود دارد که وجهی از نظارت اجتماعی است. تلاش می شود یک خودتنظیمی در جامعه به وجود بیاید، وجود آن برای قانون شکنان یک زنگ خطر است. گشت ارشاد محسوس نمی شود و همه آنها ضابط قضایی هستند و هیچ حقوقی برای آنها در نظر گرفته نشده است. سرقت و زورگیری، پخش مواد مخدر، حرکات خطرآفرین خودروها و مزاحمت نوامیس را مشاهده می کنند و با ارسال پیامک موضوعات را اعلام می کنند. مرکزی که ایجاد شده پیگیری های بعدی را انجام می دهد و به گشت های اطراف برای حضور در موقعیت گزارش داده می شود تا رسیدگی صورت بگیرد.

وی گفت: ارسال پیامک ها از سوی ماموران گشت نامحسوس تنها یک داده است اگر صحت آن محرز شود برای ارسال نیرو اقدامات مقتضی انجام می شود.

به ازای هر هزار نفر سه مامور پلیس داریم

منتظر المهدی گفت: همه ماموریت پلیس گشت نامحسوس نیست. گشت های نامحسوس برای بالا بردن امنیت اجتماعی است ما در کشورمان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر سه نفر مامور پلیس داریم.

وی گفت: در زمان مقتضی اثرگذاری حضور گشت نامحسوس حتما در آینده ای نزدیک اعلام می شود جدا از این پلیس آمادگی شنیدن نظرات کارشناسان اجتماعی است.

معاون اجتماعی ناجا درباره گلایه کارگران درباره قاچاق کالا و ارز در دیدار با مقام معظم رهبری گفت: تشدید فعالیت های قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت در پلیس دنبال می شود. همکاری خوبی بیت پلیس با گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته تا با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی محقق شود.

منتشرکننده کلیپ قرآن سوزی به نروژ فرار کرده است

منتظر المهدی درباره کلیپ قرآن سوزی منتشر شده در شبکه های اجتماعی گفت: متهم این کلیپ بعد از انتشار این کلیپ در شبکه های مجازی فردی ۲۵ ساله به اسم «سالار» است که بلافاصله بعد از انتشار به کشور نروژ فرار کرده است بررسی های ما نشان می دهد که متهم قبل تر هم دارای سابقه قضایی بوده است.

منتشرکننده عکسهای خانم خالقی دستگیر نشده است

وی درباره دستگیری منتشر کننده عکس های خانم خالقی گفت: پلیس دراین خصوص دستگیری نداشته است.

وی درباره ورود مجری برنامه من و تو هم گفت: این مجری خانم جرمی مرتکب نشده که جلوی ورودش به کشور گرفته شود در نتیجه منعی برای حضور نداشته است.

انتشار کلیپ های خودکشی رصد می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتشار کلیپ های خودکشی نیز گفت: تعدادی از خودکشی ها برای زمان حال است و برخی هم از قبل اتفاق افتاده است و قدیمی است اما در حوزه سلامت فضای مجازی و رصد آن اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

سخنگوی ناجا درباره فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: هر آنچه به روش و منش و برگرفته از اخلاقیات باشد می شود هنجار و همه مردم ملزم به رعایت این هنجارها هستند اگر خلاف این واقع شود قابلیت پیگیری و برخورد دارد. در کشور ما هنجارهای پذیرفته شده مبتنی بر قانون است. امنیت اجتماعی یک پازل است و از ابعاد مختلفی برخوردار است و همه اینها در یک طرف امنیت اجتماعی جا می گیرد مولفه امنیت اخلاقی بسیار مهم است هیچ کوتاهی را مردم بر ما نمی بخشند و انتظار ندارند که بر اساس مصلحت دیگران در این حوزه فعالیت کنیم و بر اساس آنچه قانون گذار بر عهده ما گذاشته همچنان عمل می کنیم.

وی درباره تقدیر از سرباز وظیفه راهور نیز گفت: اتفاق خوبی است اما از این دست اتفاقات خیلی رخ می دهد. البته از این پلیس وظیفه شناس قدردانی شد.