سکته  قلبی در انتظار گن پوش ها

اغلب افراد جامعه به دلایل مختلف ازجمله تغییر الگوی زندگی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند ولی در این میان بازار داغ تبلیغات ماهواره ای این بار از نوع گن های لاغری ، تناسب اندام و علی الخصوص گن های ساعت شنی، وسوسه کاهش سایز و فرم دهی سریع اندام را به جان افراد می اندازد.

 

تبلیغات متنوع کاذب تاجایی پیش می رود که حتی کسانی که اضافه وزنی ندارند نیز احساس چاقی می کنند و بیش از پیش برای خرید و استفاده از انواع گن های لاغری در ماهواره و شبکه های اجتماعی ترغیب می شوند. 

 

بازار پر از فریب تبلیغات گن های لاغری / گرما را به پوستت سنجاق کن!

 

عملکرد کاذب گن های ساعت شنی
وحید سبحانی متخصص طب ورزشی و رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی بیمارستان بقیه الله با تاکید بر اینکه عملکرد گن های لاغری فقط تحلیل آب میان بافتی است، گفت : این گن ها شاید به محض استفاده چند سایز از بدن را کم کند اما در حقیقت با ایجاد فشار به بدن صرفا باتبخیر آب های میان بافتی و خروج آنها بصورت تعرق فقط موجب از دست رفتن آب بدن آن هم بدون کوچکترین اثری بر روی حجم واقعی چربی ها می شوند. 

 

وی تاکیید کرد: یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن ، ورزش کردن حین استفاده از گن های لاغری است زیرا در این حالت نه تنها چربی ها از جای خود تکان نمی خورند بلکه این اقدام موجب تنبل شدن و در نهایت ضعف عضلات شکم و پهلو می شود و با توجه به از دست رفتن آب مفید و رطوبت پوست ، پس از مدتی نه چندان طولانی ، چروکیدگی و شلی پوست آن قسمت را نیز به همراه دارد. 

 

گن های شیمیایی خطرناک اند!
یک لحظه تصور کنید یک لایه پلاستیک را دورتان پیچیده اید ومی خواهید بدنتان را گرم کنید. چه حسی دارید؟ به احتمال زیادمیخواهید هرچه زودترپلاستیک را از دورتان باز کنید وراحت نفس بکشید. دلیل این مساله، ناسازگاری ساختار بدن با این نوع پوشش است.مشابه این اتفاق درست زمانی که از گن هایی با الیاف نامناسب استفاده میکنید هم می افتد. اولین تاثیر نامناسب این الیاف روی بدن، اختلال در ترشح هورمون هاست. بعضی از این الیاف حتی می توانند زمین هساز ابتلا به بعضی از انواع سرطان ها باشند.

 

چگونه کاهش وزن ماندگار می شود؟ 
به گفته وی بهترین نسخه برای افراد چاق 7 ساعت ورزش در هفته است زیرا صرف کاهش وزن نمی تواند اندامی ایده آل برای فرد به ارمغان آورد. بهترین روش برای ماندگاری وزن پس از کاهش سایز،ورزش و عضله سازی است که در ازای هر 5 کیلوگرم چربی سوزی باید یک کیلو عضله جایگزین آن شود.برای افزایش میزان سوخت و ساز و کالری سوزی باید فعالیت و تحرک خود را بیشتر کنید و با مصرف دمنوش های گیاهی همچون دارچین و زنجبیل و پیروی از یک رژِیم لاغری اصولی درجه حرارت بدن را بالا ببرید.

 

البته متاسفانه در بیشتر موارد هیچ توجهی به تقویت عضله ها نمیشود و یا افراد چاق به اشتباه برای لاغری بلافاصله به عضله سازی روی می آورند که در این حالت نیز چاقی و اضافه وزن ماندگار شده و در این حالت عضله در زیر چربی ها قرارمی گیرد .پس عضله سازی باید پس از کاهش وزن با ورزش های مناسب ترجیحا پیاده روی تند، شنا و رژیم غذایی مناسب و رسیدن به وزن و اندام دلخواه صورت گیرد نه با گن های لاغری و لباس های تنگی که جز درد و بیماری چیزی به همراه نمی آورند.

 

سکته  قلبی در انتظار گن پوش ها
امیر حسین فقیهی متخصص گوارش و کبد و رییس کلینیک گوارش و کبد بیمارستان رسول اکرم در ادامه با تاکید بر اینکه گن های لاغری شکم و پهلو یا همان گن های ساعت شنی موجب فشار پرده دیافراگرم به بخش فوقانی بدن می شود افزود : این پرده نگه دارنده روده، معده، و احشاء داخلی بدن است که در اثر فشار ناشی از گن اندام داخلی را به سمت بالا می برد که روند خون رسانی در این ناحیه مختل و حرکات دودی شکل روده ها نیز تقریبا متوقف می شود. 

 

وی تصریح کرد: در اثر فشار ایجاد شده و در نتیجه تنگی عروق اعضای داخلی بیشترین گردش خون در اندام  فوقانی اتفاق افتاده و فشار خون بیشتر می شود و با توجه به عکس العمل طبیعی قلب برای کاهش ضربان و کنترل فشار ، آن هم در شرایطی که واقعا فشار خون بالانیست و در نتیجه به ضربان هایی نامنظم می انجامد.

 

بازار پر از فریب تبلیغات گن های لاغری / گرما را به پوستت سنجاق کن!

 

این متخصص گوارش و کبد همچنین با بیان اینکه مداومت در پوشیدن گن های لاغری و یا ساعت شنی فرد را به سمت سکته قلبی سوق می دهد اظهار داشت : قلب ب از کاهش فشار اکسیژن و خون رسانی را کند می کند و در این حالت پس از مدتی فرد دچار سکته قلبی میشود و در واقع بیشتر مصرف کنندگان گن های ساعت شنی یا نظایر آن به علت اختلال در روند طبیعی خون رسانی، عصبی ، کم تحمل و پرخاشگر میشوند و زیاد عرق می کنند. 

 

شکمی شل با گن های ساعت شنی 
وی همچنین افزود: گن های ساعت شنی ضمن برگشت فشار به ستون فقرات و کمر و ضعف عضلات مهره های کمری علاوه بر افزایش درد و ایجاد آرتروز در این نواحی ، با تحلیل قوای عضلانی شکم و اندام میانی، پس از استفاده طولانی مدت موجب افتادگی و شلی شکم و پهلو و تحلیل ماندگار عضلات آنها می شود. از سوی دیگر در اثر فشار ناشی از تنگی این گن ها ، حرکت طبیعی کیسه صفرا و تخلیه هاز صفراوی با مشکل مواجه شده و پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی شرابط برای ایجاد سنگ های صفرا و درنهایت برداشتن کیسه صفرا محیا می شود.

 

شاید استفاده از گن های لاغری و یا کاهش چشمگیر سایز بدن در یک چشم به هم زدن لذت بخش است اما آیا مشکلات و بیماری هایی که در پس این زیبایی کاذب نهفته ، ارزش استفاده داز مدت این منبع درآمد سودجویان و فرصت طلبان را دارد؟ افرادی که فقط فکر افزایش تعداد اسکناسشان هستند تا سلامتی دیگران.