تطبیق روابط عمومی ها با قاره ششم، الزامی اجتناب ناپذیر

علی مصریان، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به حوزه کاری روابط عمومی ها تاکید کرد: روابط عمومی مسوولیتی فراگیر و فعالیتی خطیر و مداوم است، فعالیت در روابط عمومی بخصوص در برهه کنونی و با ورود شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری سخت شده است.

 

مصریان ضمن تاکید بر اهمیت روابط عمومی ها در سازمان های پیشرو، اظهار کرد: نهاد روابط عمومی جایگاهی در سازمان است که‌ تمامی سازمان با آن در ارتباط است و از طرفی فعالیتی را انجام می‌دهد که ضمن تعامل با مردم بناست بر فرهنگ، اجتماع، گروه‌ها، باورها و اندیشه‌ها اثر بگذارد.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در ارتباطات انسانی جامعه ایرانی، سرمایه‌ای است که به کار بستن هوشمندانه آن می‌تواند، به تقویت و ایجاد یک روابط عمومی کارآمد و چه بسا الگویی در آن بینجامد، اما جهت‌دهی و تعیین این چارچوب‌ها باید بر عهده آنانی باشد که نسبت به دانش روابط عمومی اشراف دارند.

 

 مصریان اساس فعالیت روابط عمومی ایران خودرو را صداقت در تعامل با مخاطبان دانست و گفت: اهتمام ویژه ما تلاش برای فعالیت و رفتار در روابط عمومی بر اساس مجموعه آموزه‌های اخلاقی بوده‌است که بزرگان دین مان بر آن تاکید فراوان دارند.

 

وی تصریح کرد: تاکید فرهنگی ما بر مفهوم حسن خلق و صداقت، سرمایه‌ای در روابط عمومی است که تلاش ما صیانت از این مفاهیم به صورت عینی است.

 

مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفت: از آن جایی که فعالیت ما در گروه صنعتی ایران خودرو کار در حوزه صنعت و اقتصاد کشور تعریف می‌شود، می‌توانیم مصداق و نمونه روشنی از ارتباط درهم‌تنیده فعالیت روابط عمومی با تولید و توسعه به شمار آییم.

 

 مصریان به برنامه های ویژه اجراشده در ارتباطات ایران خودرو و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در مدیریت ارتباطات برگزار شد، برگزاری نخستین جشنواره کارآمدی بود که روابط عمومی های شرکت ها و سایت های استانی گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه های مختلف روابط عمومی به رقابت پرداختند.

 

وی هم افزایی میان روابط عمومی های گروه صنعتی ایران خودرو را از نتایج این جشنواره دانست و افزود: تهیه نخستین نشریه تصویری سازمانی با عنوان سیمای ایران خودرو از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو ضمن مهم ارزیابی کردن نقش شبکه های اجتماعی در تبادل اطلاعات، از توسعه آن در ایران خودرو و ایجاد ارتباط میان فعالان رسانه ای و کارشناسان تخصصی صنعت خودرو خبر داد و گفت: این ارتباط از طریق شبکه اجتماعی، فرصت دانشی و اندیشه‌ای فراوانی را برای ما فراهم آورد.

 

 وی ضمن تاکید بر به روز بودن دانش در حوزه کارکنان روابط عمومی ها، آینده روابط عمومی را متاثر از آینده‌ای دانست که علم، پیشرفت و توسعه برای بشر رقم می‌زند.

 

مصریان در پایان یادآورد شد: فراگیری توسعه فن آوری در دنیای امروز به نحوی است که در کم‌ترین زمان ممکن دسترسی همگانی به آن فراهم می‌شود، لذا وظیفه اصلی ما این است که تاخیری در هماهنگ‌سازی با فن آوری نداشته باشیم، آن را به درستی فرا بگیریم و خود را برای کار با آن مهیا سازیم.