دولت آستانه تحملش را بالاتر ببرد

محسن پیرهادی ، در خصوص آزادی بیان رسانه‌ها در دولت گفت: آزادی بیان در رسانه و مطبوعات همانند یک ضمانت نامه از جانب دولت‌ها می‌باشد، رسانه‌ به نوعی کنترل کنندهٔ افکار عمومی در جوامع است و قطعا یک کشور نمی‌تواند بدون ابزار قدرتمند مطبوعاتی به حیات سالم خود ادامه دهد.

این فعال رسانه افزود: دولت نباید رسانه‌ها را دچار جنجال و تنش کند و با درگیر کردن رسانه‌ها به فضای تنش زای کشور دامن بزند و باعث بدبینی به ابزار قدرت دولت شود دولت و مسئولین باید نقد پذیر باشند اگر با هر جریانی مخالفت کنند فضای کشور را به هرج و مرج خواهند کشید.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به شکایت دولت از تعدادی از رسانه‌ها و روزنامه‌ها تاکید کرد: شک نداشته باشید اصحاب رسانه از حق خود نمی‌گذرند و در صورت ادامه دادن رفتارهای متناقض در دولت و مسئولین همچنان منتقدین این عرصه خواهند بود.

دولت آستانه تحمل خویش را بالاتر ببرد

پیرهادی تصریح کرد: درست است که شکایت حق طبیعی افرادی است که حقی آنها ضایع شده، ما نمی‌توانیم این موضوع را نفی یا انکار کنیم اما آستانه تحملمان هم نسبت به نقد و شکایت حدی دارد. در گذشته چنین فضای بسته‌ای در حوزه رسانه‌ها وجود نداشت، عملکرد رسانه‌ها آزادتر و نگاه دولت نرم تر بود اما در حال حاضر به قدری واکنش دولت نسبت به کنش‌های رسانه‌ای تند است که دست و قلم خبرنگاران بسته شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خاطره‌ای از نمایشگاه کتاب سال جاری گفت: بنده به همراه یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در افتتاحیه نمایشگاه کتاب حضور داشتیم و روبروی ما مقام ارشد کشور حضور داشت و رئیس دولت با صلابت و اقتدار از آزادی قلم و بیان نویسنده صحبت می‌کردند اما این در حالی بود که احضاریه وزارت خانه ایشان در دست هر دو ما بود و این موضوع واقعا جالب بود که صحبت‌های ایشان با اقداماتی که عواملشان انجام می‌دهند بسیار تناقض دارد.

رسالت رسانه در خصوص رویکرد دولت

این فعال رسانه‌ای با استناد به این موضوع که هر فردی باید آزادی عقایدش را بدون دخالت داشته باشد و بتواند از طریق رسانه و بدون محدودیت، نظرات و اطلاعات را جستجو و دریافت کند، گفت: ما باید به کار و راهمان اعتقاد داشته باشیم نباید کوتاه بیاییم. اصحاب رسانه و مطبوعات نباید اجازه دهند مسئولان و مجموعه‌های دولتی قلم منتقد آنها را زیر فشار خود بشکنند من ایمان دارم که روزی فرا می‌رسد قدرت رسانه بالاترین قدرت حاکم در دنیا خواهد شد و تاریخ اتفاقات رخ داده را از سوی دولت کنونی فراموش نخواهد کرد.

پیرهادی در پایان تاکید کرد: دولت و رسانه باید باهم همسو باشند هردو باید منافع ملی و منافع مردم را در نظر بگیرند، آزادی بیان رسانه‌ها فقط در اختیار دولت نیست اما در حال حاضر ما باید عملکرد خود را قوی تر و با اراده تر از قبل انجام دهیم تا تمام این تنش‌ها و واکنش‌های تند و افراطی را از بین ببریم.