مشاور خانم رئیس، باز هم دسته گل آب داد!

چند ماه گذشته کارکنان زن سازمان محیط زیست در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان از عملکرد شهربانو امانی مشاور امور بانوان این سازمان اعتراض کردند، در آن نامه آمده بود:

« احتراما با عنایت به گذشت دو سال از انتصاب سرکار خانم امانی به عنوان مشاور محترم امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محیط زیست، به استحضار می‌رساند که تا کنون در خصوص رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان شاغل در سازمان، توانمندسازی همکاران و همچنین رفاه بانوان سازمان اقدامی صورت نگرفته است.

نظر به اینکه موارد فوق الذکر بارها توسط نمایندگان محترم امور زنان دفاتر به ایشان و سرکار خانم لاهوتی مدیرکل محترم حوزه ریاست و دبیرخانه شورایعالی محیط زیست اعلام شده است اما تا کنون اقدام مؤثری در خصوص رسیدگی به موارد ذکر شده صورت نپذیرفته است، لذا خواهشمند است دستور فرمایند اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.»

هنوز چند ماه از اعتراض‌های کارکنان سازمان محیط زیست به فعالیت‌های شهربانو امانی مشاور امور بانوان سازمان محیط زیست نگذشته است که این بار امانی با حضور در دانشگاه ارومیه و در مراسم اکران فیلم مادرکشی که مستندی در مورد بحران آب است در فرصت اندکی که برای سخنرانی در اختیارش قرار گرفت اظهارات خنده‌دار و عجیبی را در حمایت از محیط زیست مطرح کرد.

امانی در سخنانی یادمان شهدای گمنام را در تپه‌های اطراف شهرها آسیب به محیط زیست دانست و گفت: تمام نهادهای غیر دولتی و NGOها باید توجه کنند که حفظ ارزش‌ها در درست کردن قبر نیست و ما حق نداریم محیط زیست را نابود کنیم.

این سخنان واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است و نکته جالب اینجا است که مشاور خانم ابتکار از سخنان مقام معظم رهبری نیز استفاده کرده و گفته است: رهبری در آن دیدار گفتند که حتی به بهانه ساختن حوزه علمیه هم نباید محیط زیست را تخریب کرد و من به تاسی از ایشان می گویم که بهانه درست کردن مقبره برای شهدا نباید تپه های ماهور متوجه آسیب گردد.

اما گویی مشاور خانم ابتکار آنقدر درگیر کارهای انتخاباتی خود و کارهای سیاسی خانم رئیس بوده که فرصت نکرده است جست و جویی در اینترنت داشته باشد تا اینگونه اظهارات خنده‌دار خود را توجیه نکند.

سرهنگ مراد علی محمدی صبح دوشنبه 25 آبان 94 در جمع خبرنگاران در خصوص یادمان‌های در دست احداث استان کرمانشاه، اظهار داشت: فاز اول یادمان گیلانغرب با زیربنای 5 هزار متر مربع در 22 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در این مراسم گفته است: بودجه یادمان گیلانغرب از محل دفتر مقام معظم رهبری تأمین می‌شود.

20 خرداد 94 نیز یادمان شهدای گمنام شهرستان سومار که از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانم مشاور! اینها تنها نمونه‌هایی از حمایت‌های مقام معظم رهبری از ساخت یادمان شهدا است و اگر اندکی جست و جو کنید کم نیست مواردی از یادمان‌های شهدا که با تأکید ایشان ساخته شده است.

ای کاش خانم ابتکار توضیح دهد که در چینش مشاوران و اطرافیان خود از چه معیارهایی استفاده کرده است و مأموریت‌های آنها چگونه تعریف شده است؟ آیا این مشاوران هستند تا محیط زیست حفظ شود یا آمده‌اند تا با رفتن به همایش‌ها و کنفرانس‌ها افکار غرب زده و روشنفکر مأبانه خود را ترویج دهند؟ این افراد در حلقه مشاوران شما قرار است چه مشاوره‌هایی به شما بدهند و در چه اموری فعالیت داشته باشند، اگر شهربانو امانی مشاور امور بانوان سازمان محیط زیست است آیا بهتر نیست ابتدا رضایت کارکنان زن سازمان را جلب کرده و به اعتراضات آنها رسیدگی کند؟

خانم ابتکار آیا شما نیز مانند مشاورتان معتقدید که ساختن یادمان شهدا تخریب محیط زیست کشور است؟