کاهش جرم قتل در بین نیروهای مسلح

شکرالله بهرامی رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح در مراسم معارفه خود اظهار داشت: در بحث پیشگیری، ابتدای امسال همکاران ما به تمام کلانتری‌ها سرکشی کردند و پس از آن هم در مرحله اول انتخابات و هم در مرحله دوم، مطالبی را به عزیزان گوشزد کردند. ما امسال جرم انتخاباتی در نیروهای مسلح نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ من یک سرمایه بیشتر در این عالم هستی ندارم، من سال 51 کار خود را در قم آغاز کردم و سال 68 که به اینجا آمدم، گفتم که من لباس پیامبر را بر تن دارم و این تنها سرمایه من است.

حجت الاسلام بهرامی مهمترین مسئولیت نیروهای مسلح را تأمین امنیت عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت بالاترین نعمتی است که نیروهای مسلح آن را تأمین می‌کنند و اگر امروز نیروهای مسلح ما با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده‌اند، در واقع به دنبال ایجاد امنیت هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح باید نیروهای مقتدری باشند و بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند. نباید سازمان قضایی نیروهای مسلح را تضعیف کرد، چرا که به صلاح هیچ‌کس نیست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اولین اولویت خود در این سازمان را پیشگیری از وقوع جرم عنون کرد و گفت: سالیان متوالی است که این پیشگیری‌ها آغاز شده و با تعاملی که بین سازمان قضایی و نیروهای مسلح وجود دارد، این کار در حال انجام است، تدابیری که لازم باشد به ستاد کل ارجاع داده می‌شود و ستاد کل آن را به نیروهای مسلح ابلاغ می‌کند.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: امروز جرائم بسیار کاهش یافته، جرم قتل در بین نیروهای مسلح کم نبود، اما امروز به شدت کاهش یافته است.

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان گفت: روزی که مشخص شد من قرار است مسئولیت این سازمان را برعهده بگیرم، باورش برایم راحت نبود، اما وجود نیروهای متدین و متعهد که حول ولایت و براساس تدابیر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند به من آرامش می‌دهد.