امتحان نهایی شیمی دانش‌آموزان را معترض کرد

عبدالرسول عمادی در پاسخ به این پرسش « دانش‌آموزان نسبت به دشواری سوالات امتحانات نهایی درس شیمی معترض هستند، علت دشواری سوالات چیست و امکان اصلاح نمرات وجود دارد؟» اظهارداشت:‌ برای طراحی سوالات امتحانات نهایی استانداردهایی وجود دارد و سوالات براساس اهداف دروس طراحی می‌شود.

وی افزود:‌همواره تعدادی از دانش‌آموزان نسبت به سوالات امتحانات معترض هستند که البته تعداد آن‌ها محدود است. سوالات امتحانات نهایی توسط طراحان مجرب طراحی می‌شود و پس از آن یک بار دیگر توسط تیم بازبینی مورد بازبینی قرار می‌گیرد. ضریب سختی سوالات متناسب با دانش‌آموزان کل کشور اعمال می‌شود به گونه‌ای که یک دانش‌آموز در تهران و یک دانش‌آموز در زاهدان بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

عمادی گفت: دانش‌آموزان برای آنکه بتوانند به سوالات امتحانات نهایی به خوبی پاسخ دهند باید کتاب درسی را کاملاً مطالعه کنند اما برخی دانش‌آموزان به جای کتاب درسی، جزوات مختلف را مطالعه می‌کنند و به همین دلیل در جلسه امتحان نمی‌توانند سوالات را به خوبی پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ هر سال سؤالات امتحانات نهایی را تحلیل می‌کنیم و از نظر ما سوالاتی دشوار هستند که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند اما هیچ امتحانی را نداشتیم که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند و روند به گونه‌‌ای است که بیش از 50 درصد و گاه تا حدود 60 درصد آنها به سوالات پاسخ می‌‌دهند.