سیامک انصاری سابقه رفاقت چندین و چند ساله با مهران مدیری را دارد و از پاورچین تا دورهمی همراه او بوده است. به گزارش ایده‌آل او بهتر از هر کس دیگری می‌تواند به شما بگوید مهران مدیری چه خلق و خویی دارد و چرا تا این حد توانسته به موفقیت برسد. او از لذت‌های چندین و چند ساله خودش و مهران برای شما می‌گوید.

 

مهران دنبال ایراد گرفتن نیست!

 

کار کردن با مهران مدیری حس خاص و خوبی دارد که فقط آنهایی که با او کار کرده‌اند آن را می‌دانند. او یک آدم ویژه است و این را نمی‌توان انکار کرد. بماند که بعضی‌ها مدام دنبال ایراد گرفتن هستند. ساخت کار طنز از عهده هر کسی برنمی‌آید. اینکه شما چندین سال پشت سرهم کار کنید و هر کاری می‌کنید به نوعی سرو صدا می‌کند و مردم استقبال می‌کنند، شوخی نیست و چیزی نیست که بگوییم اتفاقی بوده است. چند نفر مثل مهران مدیری توانایی این کار را دارند؟!

 

روی مهران خیلی فشار است همه از مهران مدیری توقع دارند

 

شما باید خودتان را جای مهران مدیری بگذارید تا ببینید چه فشاری روی این آدم است. همه از او متوقع هستند و همه تنها از او جواب میخواهند. این نشان می‌دهد مهران مدیری برای مردم اهمیت دارد. حالا یک سری می‌آیند و کارها را طوری نقد می کنند که انگار خیلی نسبت به همه چیز آگاهی دارند. ایراد گرفتن بی‌علت،‌ راحت است ولی مهم این است ببینیم یک نفر چطور توانسته اینقدر مورد توجه واقع شود که اگر کاری به هر علتی نقصی پیدا می‌کند، همه این را از چشم آن یک نفر می‌بینند. این موضوع نشان می‌دهد که مهران مدیری اسمش فراتر از کارش است.

 

هدایت کننده باهوش تیم

 

سال‌ها کار کردن با مهران مدیری این را به من یاد داده که می‌توان همیشه با یک تیم کار کرد و موفق بود؛ به شرط اینکه کسی که دارد شما و تیم را هدایت می‌کند، آدم باهوشی باشد. وقتی من در همکاری با مهران مدیر آن امنیت‌های لازم را دارم، لزومی نمی‌بینم این همکاری ادامه پیدا نکند. همه ما هین طور هستیم که با آدم‌هایی که راحت‌ترهستیم، ‌کار‌می‌کنیم و این راحت بودن از یک شناخت می‌آید که باعث شده هر کسی سرجای خودش قرار بگیرد و بدانیم که قرار است هر کدام چه کاری انجام دهیم. چیزهایی مثل در حاشیه ماندن،‌دیده نشدن، هدر رفتن‌زحمات و ...  در کارهای مدیری وجود ندارد وهمه دیده می‌شوند و مورد توجه قرار می‌گیرند. بازیگرها هم دقیقا همین را می‌خواهند.

 

کار با افراد شناخته شده

 

کارهایی که مهران مدیری ساخته، همیشه کارهایی با زمان طولانی بوده و این یعنی چه تیم بازیگران و چه تیم عوامل،‌ مدت طولانی باید کنار هم باشند. اگر پشت صحنه و رابطه خوبی حاکم نباشد، آن فرصت و خلاقیت برای خلق کردن بهتر وجود نخواهد داشت. بنابراین بهتر است که آدم‌ها با شناختی که از هم دارند کنار هم بمانند و کار کنند. مهران مدیری همین کار را می‌کند و او به جای آنکه وقت صرف کند آدم‌های جدید را بشناسد،‌ از آنهایی که می‌شناسد دعوت می‌کند و انرژی‌اش را صرف این می‌کند که کار قوی‌تر و بهتری ارائه دهد. کاری بهتر و خلاقانه‌تر بسازد و این یک نوع هوشمندی از سوی مهران مدیری است.

 

حس اطمینان به مهران

 

اصولا در کارهای مدیری این طوری است که افراد اطمینان بیشتری به هم دارند واز توانایی‌های همدیگر باخبر هستند؛ بنابراین زود به نتیجه مطلوب می‌رسیم. اتفاقا اگر چه به نظرم مهران مدیری همیشه در پایان جور همه ما را می‌کشد اما دراین نوع کارها هر موفقیت و هر شکستی برای همه است و این طوری بقیه هم برای رسیدن به موفقیت بیشتر تلاش می‌کنند. به هین علت کار کردن با مدیری و در کنار او بودن، ‌لذت بخش است.