تحقیقات جدید حاکی از آن است که ریش ریش های داخلی پوست موز از مفیدترین قسمت های این میوه است که تاثیرات مثبت فراوانی بر سلامت بدن انسان می گذارد.

موز میوه ای گرم و پرانرژیست که ارزش غذائی آن را معادل گوشت می دانند. این میوه دارای خواص بسیار زیادی از قبیل؛ خونسازی، پایین آورنده کلسترول، تعدیل کننده سیستم اعصاب، تقویت کننده معده، نشاط آور و … می باشد.

خوردن این میوه منجر به سواندن چربی های بدن، افزایش میزان انرژی و مانع پرخوری می شود؛ در نتیجه فرد مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهد کرد.

همچنین این میوه به همراه پوست داخلی اش منبعی غنی از املاح معدنی، پتاسیم، فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین های A و B محسوب می شود.

با تراشیدن قسمت داخلی پوست موز هم می توان آن را خورد؛ هم اینکه با مواد طبیعی دیگری ترکیب کرده و بعنوان ماسک بر روی پوست صورت و بدنتان قرار دهید؛ حتی به تنهایی و بدون ترکیب با هیچ ماده ای نیز می توانید بعنوان ماسک از آن استفاده کنید.

همانطور که گفته شد موز خواص بی شماری دارد؛ اما از فواید پوست موز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از بین برنده زگیل‌های پوست، بهبود آکنه و جوش، کاهش چروک پوست، شفاف کننده و نرم کننده پوست صورت، کاهش دهنده وزن، مهارکننده بیماری پسوریازیس، ضد درد قوی

مصرف یک عدد موز رسیده در روز موجب تامین ۱۱ درصد از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسم می شود و همچنین از بروز علائم آسم در کودکان تا حد امکان جلوگیری به عمل می آورد.