رفاقت با پودرهای بدنسازی در باشگاه های ورزشی ممنوع!

بسیاری افراد به منظور بدن سازی و افزایش زیبایی بدن خود به کمک ماهیچه‌سازی حجم بدن خود را افزایش داده و به پروتئین‌ها و پودرهای بدن سازی حجم دهنده ماهیچه‌ها متوسل می‌شوند. این در حالی است که این مواد تاثیرات گذرا و موقتی دارند و با سلامتی افراد تا پای جان بازی می‌کنند.

 

مطالعه‌ای جدید نشان داده مصرف سطح بالایی از پروتئین ممکن است عواقب منفی بر سلامتی داشته و منجر به چاقی، تحلیل استخوان، آسیب‌های کلیوی و کم شدن آب بدن می‌شود. شکی نیست که برای ماهیچه سازی پروتئین لازم است و پروتئین نقش مهمی را در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن ایفا می‌کند اما هر مقدار پروتیئن که وارد بدن شود مقدار محدودی ماهیچه‌سازی انجام می‌شود و با افزایش مقدار آن نتیجه‌ای دیگری جز رسوب پروتئین‌های اضافی در بدن ندارد.

 

علاوه بر این، تنها وارد شدن پروتئین به بدن نمی‌تواند به تنهایی ماهیچه‌سازی کند بلکه باید از آن پروتئین در بدن استفاده شود بدین صورت که وجود پروتئین در بدن در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و مرتب موثر واقع می‌شود و اگر در خانه بنشینید و حجم بالایی از پودرهای پروتئینی را وارد بدن خود کنید تنها به سلامتی‌تان آسیب زده‌اید.

 

گفتنی است که بهترین منبع پروتئین منابع غذایی سرشار از آن است و بهتر است که با مکمل‌های غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف شود. با انجام فعالیت‌های بدنی منظم و پیروی از برنامه غذایی سالم و مغذی می‌توان اصولی بدن سازی کرد اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که بسیاری افراد ترجیح می‌دهند بدون تلاش و در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود برسند که بسیار نادرست است.