رئيس پليس فرودگاههاي کشور از محروميت دائمي حجاجي که با خود مواد مخدر حمل کنند، خبر داد.
به گزارش افکتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس: سردار نبی‌الله حیدری در همایش سراسری مدیران کاروان‌های حج تمتع با توصیف مدیران کاروان‌ها به فرماندهان گردان‌های حج اظهار داشت: مسئولیت تمام ۱۰۳ هزار نفری که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند با ما است و احیاناً هر تخلفی که صورت گیرد به حساب نظام گذاشته می‌شود.

وی یکی از چالش‌های نظام را مواد مخدر دانست و خاطر نشان کرد: ممکن است زائرانی تنها به اندازه مصرف خودشان مواد مخدر در هنگام عزیمت به عربستان حمل کنند اما حمل حتی یک گرم مواد مخدر جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های خوبی که صورت گرفت پس از گذشت ۳۰ سال یک کار خوبی انجام شد و آن این بود که افرادی که مواد مخدر در چنین سفری با خود حمل کنند برای همیشه از حج محروم می‌شوند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با تأکید به مدیران کاروان‌ها با دقت هر چه بیشتر مدیران کاروان‌ها در تشخیص افراد معتاد کاروان گفت: در حج عمره سال گذشته پلیس جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه‌ها هزار و ۶۹ نفر را دستگیر کرد و پلیس عربستان ۱۶۰ نفر را دستگیر کرد.

حیدری تصریح کرد: اما در عملیات حج تمتع سال گذشته با اقدامات و تبلیغاتی که صورت گرفت تنها ۱۰۷ در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند که مجموعاً حامل دو کیلو ۴۷ گرم مواد مخدر بودند و در عربستان تنها ۷ نفر توسط پلیس سعودی دستگیر شدند.

وی با اشاره به سنگین‌تر شدن مسئولیت عوامل حج در تمتع امسال به واسطه میانگین بالای سنی زائران حج تمع امسال تصریح کرد: مدیران کاروانان توجه داشته باشند برخی از داروهای روان گردان یا آرام‌بخش در عربستان سعودی جزء مواد مخدر محسوب می‌شود و حتی ماده‌ای مانند شیرین‌بیان نیز در عربستان ممنوع است. همان حکم تریاک را دارد و کشف آن از زائری می‌تواند تمام کاروان را برای ۲۴ ساعت معطل کند.