لفاظی وقیحانه خطیب مسجد الحرام علیه ایران

خطیب مسجد الحرام در اظهاراتی وقیحانه علیه مردم کشورمان مدعی شد ایرانی ها از مراسم حج برای اهداف سیاسی و فتنه انگیزی میان مسلمانان استفاده می کنند.

 

"صالح بن حمید،" خطیب نماز جمعه مسجد الحرام روز گذشته بدون آنکه بطور مستقیم نامی از ایرانی ها ببرد، در اظهاراتی موهوم گفت: موسم حج میدانی برای اختلافات و تصفیه حساب نیست. اینها می آیند و تلاش دارند نگاه ها را از مشکلاتی که در کشورشان وجود دارد، برگردانند.
وی در ادامه سخنان طعنه آمیز خود به ایرانی ها مدعی شد: آنها تلاش دارند از تجمع مسلمانان و موسم عبادت، برای اهدافی سیاسی و ایجاد تشویش و ناآرامی با هدف فتنه انگیزی و اختلاف استفاده کنند.

 

وی با اشاره ضمنی به مراسم برائت از مشرکین، دعای کمیل و نشریه زائر که از سوی مقامات کشورمان میان حجاج پخش می شود، برگزاری تظاهرات، تجمع ها و سردادن شعارهایی که به گفته وی در دین خدا جایی ندارد را محکوم کرد.

 

وی در پایان اظهارات ادعایی و موهوم خود علیه ایرانی ها، از سیاست عربستان در خصوص مقابله با هر طرفی که سعی در برهم زدن امنیت اماکن مقدسه و بازی با امنیت حجاج و زوار را دارد، تقدیر کرد.

 

پس از آن که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اعلام کرد شرایط برای حج امسال مهیا نیست، عربستان مدعی شد این کشور مانع حضور زوار ایرانی نشده و تهران قصد دارد از مراسم حج برای فشار بر سعودی ها استفاده کند.