انتقاد چمران از ادامه فعالیت شرکت‌های منحل شده شهرداری/ مناقشه بین «شهرداری» و «سازمان فرهنگی» ادامه دارد

گروه اجتماعی- مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به برخی از شرکت های متعلق به شهرداری تهران ، عنوان کرد: شورای شهر تهران برخی از این شرکت ها همانند هاتف شهر را منحل کرده است. لذا شهرداری تهران باید از مصوبه شورا تبعیت کرده و این شرکت ها را منحل کند.

وی با بیان این که شورای شهر تهران بارها اعتراض خود را در مورد ادامه فعالیت این شرکت ها به شهرداری اعلام کرده است، ادامه داد: شهرداری مایل به انحلال برخی از این شرکت ها نیست همانند شرکت شهروند. شورا این گونه موارد را بررسی کرد و پذیرفت اما مواردی را که اعلام کرده ایم  که باید منحل شوند، لذا بر اساس قانون و مصوبه شورا باید عمل شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این که تعداد این شرکت ها در مجموع 5 شرکت است، گفت: شرکت هایی که انحلال آنها اعلام شده اما در مودر آنها تاکنون بر اساس قانون عمل نشده است بیشتر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

چمران در پایان گفت: سازمان فرهنگی هنری اعتقاد دارد که زیر نظر هیئت امنا فعالیت می کند و شورای شهر تهران نمی تواند برای این سازمان تصمیم گیری کند. لذا این سازمان اعتقادی به تبعیت از برخی از مصوبه های شورای شهر ندارد. در نتیجه انحلال شرکت هایی که زیرمجموعه این سازمان است و تمام موارد مربوط به این سازمان همچنان بین شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری مورد مناقشه است.