آزادی 40 زندانی جرائم غیر عمد در دو ماه ابتدای سال 95

عبدی رئیس شورای حل اختلاف ویژه زندان اوین در خصوص اقدامات شورای حل اختلاف تهران به منظور حمایت از خانواده زندانیان، اظهار داشت: شورای حل اختلاف تهران به عنوان پایلوت از سوی رئیس مرکز شورای حل اختلاف کشور تعیین شده است تا روند رسیدگی به پرونده های دعاوی و پرونده های قضایی که در شورا های حل اختلاف تشکیل می شود را مورد بررسی بیشتر قرار دهد.

 

وی افزود: طی دو سال گذشته در شورای حل اختلاف زندان اوین خدمات  زیادی از جمله برنامه های بازگشت به زندگی سالم بعد از آزادی و عدم تاثیر سوء حبس بر روی خانواده زندانیان با همکاری ستاد های مردم نهاد، ستاد دیه، کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده ها ی زندانیان ارائه شده است.

 

رئیس شورای حل اختلاف زندان اوین بیان داشت: شورای حل اختلاف با کمک و مساعدت خیرین  توانست 150 زندانی در دو سال گذشته آزاد و 400 پرونده را به صلح و سازش ختم کند.

 

عبدی با اشاره به اینکه رقم کمک های خیرین برای آزاد سازی  زندانیان متفاوت و بستگی به جرائم زندانیان دارد و از 2 تا 12 میلیون متغیر است، تصریح کرد: در دو ماه ابتدای سال 95 از 150 پرونده در دست بررسی در شورای حل اختلاف تهران 40 زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین شهر تهران آزاد شدند و بقیه پرونده ها به دلیل دارا بودن چندین جرم در دست بررسی بیشتر هستند. 

 

وی در خصوص برنامه های شورای حل اختلاف برای آزادی زندانیان غیر عمد در سال 95، گفت: با امضا تفاهم نامه ای بین رئیس شورای حل اختلاف کشور و رئیس سازمان زندان ها، مقرر شد برای تمامی افرادی که از طریق محاکم عمومی، حقوقی و جزائی به زندان معرفی می شوند از طریق سازمان زندان ها در شورای حل اختلاف پرونده تشکیل شود .

 

رئیس شورای حل اختلاف ویژه زندان اوین بیان داشت: با تشکیل پرونده در شورای حل اختلاف برای زندانیان می توانیم با کمک خانواده ها ارتباط موثر تری با شکات برقرار کنیم که در امر صلح وسازش پرونده ها بسیار راه گشا است.