پرهیز از بداخلاقی و بی انصافی در برداشت های خبری/برخی به دنبال اختلاف اندازی هستند اعضای شورا مراقب باشند

محسن پیرهادی با اشاره به حرف های اخیر شهردار تهران که در شبکه های اجتماعی و مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی شوراها، شهرداران را تحت فشار قرار می دهند، تصریح کرد: اگر کسی فقط همین تکه از جمله را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بخواند، برایش این سوال مطرح می شود که شوراها باعث تضعیف شهرداری ها می شوند. اما وقتی به کل صحبت ها مراجعه کردم و متن صحبت های شهردار را خواندم دیدم که موضوع متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه صحبت های اخیر شهردار تهران در ارتباط با جایگاه شوراها و نقششان در قانون بسیار خوب نیز بوده است، گفت: شهردار اعلام کرده که شوراها اثرگذار ترین مجموعه عمومی هستند که باید تقویت شوند. نقدی نیز بر تمرکز گرایی بر کارهای محلی و شهری داشتند و اینکه این مسئولیت ها باید به شوراها و مردم واگذار شود. ضمن آنکه باید آفتی که بعضا شوراها را با سیاست زدگی و برخوردهای گروه های سیاسی و جناح بندی مواجه می کنند برطرف شود.

این عضو شورا با یادآوری اینکه در برخی شبکه های اجتماعی انتشار گزینشی اخبار به صورتی بوده است که شوراها در مقابل شهرداری قرار گرفته اند، ادامه داد: اگر شهردار تهران در صحبت هایشان از خودشان مثال زده اند، دلیلش آن است که ایشان به رسم رعایت ادب و احترام نمی توانسته اند از دیگر شهرداران مثال بزنند تا به دیگران برنخورد. پس این مثل به معنای آن نیست که قابلیت داشته باشد تا در شورای شهر و شهرداری تهران قابل اثبات یا پیگیری باشد.

پیرهادی با تاکید بر اینکه همه باید از بداخلاقی ها در فضای مجازی بپرهیزند و انصاف را در برداشت های خبری رعایت کنند، خاطر نشان کرد: گاه برداشت های افراد از برخی مطالب غلط است و نمی توانند از برخی مطالب مطرح شده به درستی برداشت کنند. اما گاهی برخی افراد به برداشت و نتیجه درست می رسند، اما می کوشند با شیطنت ها و بدخلقی ها و رعایت نکردن اخلاق مطالبی را منتشر کنند که این رفتار به هیچ وجه پسندیده نیست.

این عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای چهارم تهران خطاب به روزنامه نگاران و خبرنگاران، اعضای شورای شهر و همه شهرداران تاکید کرد که همواره جانب انصاف را رعایت کنند و دقیق تر به موضوعات بنگرند. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با یادآوری اینکه انتشار گزینشی صحبت های اخیر شهردار یک نوع برداشت گزینشی و جهت دار بوده است و برخی می خواستند به نوعی بین شهردار تهران و شورا اختلاف ایجاد کنند، متذکر شد: اعضای شورا باید مراقب رفتار چنین افرادی باشند تا گرفتار نگاه های سیاسی و گزینشی و خطی و گروهی نشوند و بکوشند که به حق و بجا صحبت کنند و ابتدا تحقیق کنند و سپس به محض دیدن خبر گله و مصاحبه کنند. در واقع همگی باید بکوشیم تا دچار هیجان زدگی و واکنش غیرمنصفانه نشویم.