مرتضی طلایی با بیان اینکه گفت‌وگویی از سوی اینجانب مبنی بر اینکه «مقصود شهردار تهران از باج گیری، اعضای شورای شهر تهران بوده» منتشر و توسط برخی رسانه‌ها مورد بازنشر قرار گرفته است، گفت: بنده ضمن تکذیب این خبر تأکید می‌کنم صحبت‌های قالیباف دارای مصداق روشنی مبنی بر شورای تهران یا شورای شهردیگری نبود.

وی افزود: من معتقدم فساد در هر بخش و جایگاهی ممکن است وجود داشته باشد و باید ریشه‌ای با ان مبارزه کرد همانطور که در حوزه مدیریت اجرایی احتمال فساد هست در حوزه شورا ها هم این احتمال وجود دارد.

طلایی گفت: به عنوان عضوی از خانواده شوراهای شهرهای کشور از هر حرکتی در راستای شفافیت بیشتر و اطمینان خاطر مردم از عملکرد شوراها استقبال می‌کنم و در همین راستا نیز پیشنهاد کردم تا اعضای شورا و حتی مدیران شهری نسبت به اعلام اموال و دارایی‌های خود اقدام کنند و خود من به عنوان اولین داوطلب آماده اعلام لیست اموالم هستم.

نائب رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: نباید موضوعات مهمی چون مبارزه با فساد را به مسائل سیاسی تقلیل داد بلکه باید همه ما از هر رفتاری که شفافیت و پاک دستی و اطمینان خاطر مردم را به همراه دارد استقبال کرده و در راستای آن قدم برداریم.