با فاضلاب تهران، چیتگر آبیاری می شود

گروه اجتماعی- محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران در گفت‌وگو با خبر شهری افکارنیوز با اشاره به رفع معضل آبیاری پارک های بزرگ در پایتخت با توجه به آغاز فصل گرما و تشدید وضعیت خشکسالی در کشور عنوان کرد: بدین منظور طی جلسه ای سه نقطه از شهر شامل لویزان، سرخه حصار و شوش در طرح تهران تغییر یافت تا با معضل آبیاری در فصل گرما مواجه نباشند.

وی با اشاره به این که فاضلاب این سه نقطه دیگر به تصفیه خانه جنوب شهر منتقل نمی شود، اظهار کرد: برای این نقاط تصفیه خانه های محلی با کمک شهرداری تهران احداث می شود و شهرداری از پساب آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به این که بر سر اجرای دو مدل در این سه نقطه با شهرداری تهران توافق های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شورای شهر تهران روند اجرای این موضوع را سرعت ببخشد با توجه به این که تمام امور مربوط به این موضوع از سوی آبفا انجام شده و مناقصه های آن هیچ مشکلی ندارد، عملا می توان فاضلاب مناطق را به ویژه در سال های خشکسالی برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

پرورش از اجرای یک مدل مالی برای تامین آبیاری فضای سبز در پارک جنگلی چیتگر خبر داد و اذعان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری تهران می تواند 30 میلیون متر مکعب آب حاصل از پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز چیتگر استفاده کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در پایان تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری تهران در اجرای طرح های ذکر شده دو نقطه شرق و غرب تهران با آبیاری فضای سبز به ویژه در پارک های بزرگ مواجه نخواهد بود.