در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی به کلانتری ۱۷۷خاور شهر مبنی بر اینکه طی ماه های گذشته مالباختگان زیادی که اکثرا تبعه افغان بوده توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ تحت عنوان مأمور به عناوین مختلف مورد اخاذی و سرقت قرار گرفته اند؛ پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

در تحقیقات مأموران مشخص شد متهمان به وسیله بی سیم، گاز اشک آور و دستبند به بهانه های مختلف پول و اموال مالباختگان را به زور گرفته و از محل متواری می شدند.

با اطلاعات به دست آمده، مأموران این یگان حین گشت زنی در محله اشرف آباد به سمت محمود آباد به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره ای که یک مرد تبعه افغان با حرکت دست تقاضای کمک کرده، مشکوک شدند؛ راننده خودرو با مشاهده گشت پلیس اقدام به فرار کرد که طی عملیات تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

پلیس در بازرسی از متهمان دستگیر شده، شوکر، دو عدد دستبند فلزی فاقد شماره یک رشته، حکم ماموریت جعلی،‌ تعدادی سیم کارت و چندین دستگاه گوشی موبایل متعلق به مالباختگان کشف شد.

مسافر خودرو در تحقیقات پلیسی  گفت: در آدرس زمان آباد، راننده و سرنشین خودرو پژو جلوی من را گرفتند و گفتند که یک نفر کارگر ساختمانی می خواهیم، من نیز اعتماد کرده و سوار خودرو شدم، هنوز چند دقیقه ای از مسیر را طی نکرده بودیم که ناگهان سرنشین خودرو خود را سرهنگ ناجا معرفی و اعلام کرد به علت اینکه شما از اتباع غیرمجاز هستید و مجوز اقامت ندارید، باید هر مقدار پول که همراه دارید، بدهید تا آزاد شوید؛ من نیز که به شدت ترسیده بودم مبلغ ۲۴۰ هزارتومان پول نقد را به آنان دادم.

سرهنگ ابراهیم بهرام نژاد جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شدند، که یکی دیگر از شکات که از وی نیز مبلغ ۴۵۰هزارتومان پول نقد و یک دستگاه گوشی سرقت شده بود، متهمان را شناسایی کرد.متهمان در بازجویی های پلیسی به بیش از ۶۵فقره سرقت تحت عنوان مامور قلابی ناجا اعتراف کردند.متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.