همه چیز درباره اعداد و ارقام خودکشی

 با افزایش آمار خودکشی ها در دنیا سازمان بهداشت جهانی هشدارداد: یک ضرورت جهانی برای پیشگیری و کاهش تعداد شمارخودکشی ها وجود دارد.

 

این گزارش با هدف افزایش آگاهی درپیشگیری از خودکشی و اقدام به آن در دستور کار بهداشت عمومی جهانی قرار گرفت، در این برنامه سازمان بهداشت جهانی کشورها را به حمایت از این طرح و پیشگیری خودکشی به عنوان یک رویکرد مهم در نظام سلامت عمومی تشویق کرد.

 

همه چیز درباره اعداد و ارقام خودکشی

 

دکتر توماس سیمون، رییس مراکز کنترل بیماری های روانی در آمریکا گفت: خودکشی در رده سنی 10-24 از سال 2007 در امریکا افزایش یافته، از دست دادن امید به خاطر کمبودهای مالی، اعتیاد و مشکلات پس از بازنشستگی مهمترین علت خودکشی در بین آمریکایی ها است.  

 

در حدود 9.3 میلیون آمریکایی اعتراف کردندکه در برهه ای از زندگی قصد خودکشی داشته اند  و حدود 2.7 میلیون نفر از آنها  هر سال یک برنامه برای اقدام به خودکشی دارند.
 
در انگلستان نرخ خودکشی برای مردان بین سنین 40 تا 49 سال در هفت ساله گذشته افزایش پیدا کرده است. 
 
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، خودکشی در سطح جهانی حدود 60 درصد طی 45 سال گذشته افزایش یافته است و در سال 2020 در جهان هر 20 ثانیه یک نفر اقدام به خودکشی می کند.

 

گفتنی است، احساس ناامیدی و یاس ، بیخوابی ،انزوای اجتماعی ، کج خلقی ،خشم، واحساس سرباربودن از علائم هشدار دهنده خودکشی است.