دولت ساختمان‌های خود در عباس‌آباد را به شهرداری بدهد/ تهاتر کلید تصفیه بدهی‌های دولت

گروه اجتماعی- اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر این که دولت،  امکان پرداخت بدهی های خود به شهرداری را خارج از بودجه مصوب توسط مجلس شورای اسلامی ندارد، عنوان کرد: متاسفانه برخی از دوستان تصور می کنند دولت همانند شهرداری است اما دولت منظم تر از شهرداری است و بر اساس متن بودجه باید عمل کند.

وی با اشاره به این که بخشی از بدهی ها دولت که در خزانه موجود است به اجزاء دولت ارتباطی ندارد، اظهار کرد: این مبالغ همانند جرایم راهنمایی رانندگی به خزانه واریز می شود و معاونت مالی شهرداری تهران بر اساس قانون باید پیگیری کند تا سهم شهرداری از این جرایم دریافت شود.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  ادامه داد: پذیرش این نکته توسط دولت که مطالبات شهرداری تهران حسابرسی شده و به مرور پرداخت شود گام بزرگی در پرداخت بدهی های دولت به شهرداری تهران است.

وی با اشاره به این که سازمان حسابرسی نیز باید ارقام ارایه شده در مورد بدهی دولت به شهرداری را بپذیرد، عنوان کرد: در این صورت می توان با دولت در قالب بودجه سالانه که به مجلس پیشنهاد می دهد در مورد این بدهی ها گفت و گو کرد.

دوستی با تاکید بر این که توقع مدیریت شهری از دولت زیاد است، خاطرنشان کرد: اما دولت ظرفیت ها و منابع محدودی دارد. لذا همراهی و پرداخت مطالبات در دولت فعلی در صورتی که با توقع مدیریت شهری سنجیده شود، کم بوده است اما این موضوع در مقایسه با شرایط و وضعیت دولت مطلوب است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که حضور برخی از وزرای دولت در صحن شورای شهر تهران در همراهی دولت با شهرداری بی اثر نیست، عنوان کرد: برای تصفیه دیون دولت به شهرداری می توان از تهاتر استفاده کرد بر این اساس دولت می تواند اراضی همانند نمایشگاه بین المللی تهران را با وجود این که وقف است در اختیار شهرداری تهران بگذارد و شهرداری نیز تعهد می دهد این محدوده را به پارک عمومی تبدیل کند تا ضمن باز شدن گره های ترافیکی، امکانات رفاهی را نیز برای شهروندان فراهم کنیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان گفت: دولت همچنین می تواند در ازای بدهی های خود مجموعه اراضی استانداری، بانک سپه، وزارت مسکن و شهرسازی و نیز راه آهن را در تپه های عباس آباد به شهرداری واگذار کند تا مدیریت شهری نیز این زمین ها را به هتل و تاسیسات گردشگری تبدیل کند.