حوریه محمدی کناری درباره حجامت, اظهار داشت: تحقیق نشان می‌دهد وقتی از حجامت برای برداشتن گِرافت در بیماران دچار برص استفاده شده است, نتایج بهتری حاصل شده است.

به‌گفته وی تحقیقات نشان داده است که بیماران مبتلا به استئوآرتریت از حجامت سود برده و درد آنها کاهش می‌یابد. مطالعات مختلف دیگری نیز تأثیر مثبت حجامت بر بیماری‌های سر و گردن، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های خودایمنی، اختلالات متابولیک مادرزادی و اکتسابی، بیماری‌های روانی، بیماری‌های کلیوی، بدخیمی‌ها و حتی عفونت‌ها و مسمومیت‌ها را بیان کرده است.

این متخصص طب سنتی افزود: حجامت علی‌رغم سادگی تکنیکی که دارد، فواید بسیاری برای بدن دارد, به‌دنبال خراش دادن پوست در حجامت مقدار زیادی اکسید نیتریک (NO) در بدن تولید می‌شود.

محمدی کناری ادامه داد: از سوی دیگر NO متابولیت عملکردی بسیاری از داروها از جمله نیتروگلیسیرین و سدیم نیتروپروساید است که هر دو این داروها وازودیلاتور قوی (مخصوصاً شریان رادیال) هستند، در واقع NO یک کاهش دهنده فشار خون سیستولیک است که بسیار بهتر از فنتولامین، وراپامیل و هیدرالازین عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود خواص درمانی بسیار فصد و حجامت، همان‌گونه که در صورت وجود ضرورت خونگیری، اگر طبیب از انجام آن امتناع ورزد ممکن است باعث ضرر بیمار و عدم تأثیر سایر تدابیر شود، استفاده بی‌مورد و بی‌رویه فصد و حجامت به‌دلیل استفراغات قوی (در طب سنتی پاکسازی عروق یا دفع مواد زائد به استفراغات مشهور است), ممکن است باعث آسیب بیمار و عوارض جدی و غلبه بیماری شود.