کدگذاری معابر تهران با حفظ نام شهدا و مفاخر

محمد سالاری به حجم معابر، کوچه ها، خیابان ها و گستردگی بسیار زیاد شهر تهران اشاره کرد و افزود: با این تفاسیر پیدا کردن یک معبر، آدرس و خیابان بسیار سخت است و این مسئله یکی از دغدغه های جدی همه شهروندان شده است به خصوص اینکه بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی برای پاسداشت مقام شامخ شهدا برخی از نامگذاری ها تغییر کرده که البته از جمله اقدامات بسیار خوب در این زمینه بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: طی سال ها در کنار نامگذاری معابر به نام شهدا در شهر تهران، ساختاری  برای نامگذاری  که شماره بندی در کنار این اسامی درج شود، ایجاد نکردیم در حالی که در برخی از شهرها همانند مشهد این موضوع مورد توجه قرار گرفته است به طوری که یک خیابان و همه کوچه های فرعی آن، به یک نام هستند و به همراه یک شماره پسوند نیز برای کوچه ها نام گذاری شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در دوره های گذشته شورای شهر نیز چندین بار این مسئله مطرح شده بود ولی متاسفانه به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: نام گذاری ها در معابر شهر تهران به ویژه در محلات و کوچه ها جزو یکی از مباحث مربوط به مبانی هویت بخشی شهر تهران است و به طور قطع معتقدیم که می بایست نام گذاری هایی که به نام شهدا و مفاخر انجام شده، حفظ شود.

وی گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی ضرورت این تغییرات را احساس کرده وبه دنبال آن است تا همه معابر تهران در یک ساختار کامل و جامع  در حالی بارکدگذاری و شماره گذاری شود که همه  اسامی قبلی نیز حفظ شود.

سالاری افزود: درمجموعه جلساتی که کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با شهرداری درباره کد گذاری معابر داشت، مجموعه مطالعات شهرداری به ویژه در معاونت حمل و نقل و ترافیک  ارائه شد و بر این اساس ، لایحه کدگذاری معابر، کوچه ها و خیابان های شهر تهران   ظرف مدت ۳ ماه این لایحه را به شورای شهر تهران ارائه دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی ادامه داد: به طور قطع بعد از ارائه این لایحه در جلسات کمیسیون های تخصصی شورا با مجموعه معاونت های مرتبط شهرداری، می توان اصلاحاتی انجام داد و در روند بررسی آن لایحه اشکالات احتمالی را نیز برطرف کرد.