واکنش فرماندار تهران به انفجار گاز در شهران

عیسی فرهادی با اشاره به انفجار صبح جمعه در منطقه شهران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، آب منطقه تا دو الی سه ساعت دیگر وصل می‌شود و مشکل برق نیز تا آخر امشب رفع خواهد شد.

وی افزود: به دلیل آسیب‌هایی که به خط اصلی گاز وارد آمده، وصل آن زمان بیشتری می‌طلبد و امیدواریم مشکل تا فردا حل شود.

فرماندار تهران تصریح کرد: در حال حاضر آتش به طور کامل مهار شده و کارگران شهرداری در حال پر کردن چاله ایجاد شده حاصله از انفجار لوله گاز هستند.

فرهادی با اشاره به قطعی آنتن مخابرات در محدوده غرب تهران و اختلال ۵۰۰هزار نفر از مشترکان گفت: کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و امیدواریم مشکل آنتن‌دهی موبایل تا آخر امشب رفع شود، اما مشکل تلفن ثابت به دلیل میزان خسارت وارده، جدی‌تر است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی با بیان این مطلب که هنوز اطلاع دقیقی از مفقودان احتمالی حادثه نداریم، اظهار کرد: رسیدگی به بحران حاصله در این حادثه با شهرداری است و آنها مشغول برآورد میزان خسارت هستند؛ به برخی ساختمان‌ها هم خسارت جدی وارد شد، اما هنوز آماری در این زمینه اعلام نشده است.

پیشتر ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر جزئیات حادثه آتش‌سوزی بامداد جمعه در شمال غرب پایتخت را تشریح کرد .

وی گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد جمعه در حالی که بیل مکانیکی مترو در حال فعالیت بود و این خاکبرداری زیر لوله گاز اصلی این منطقه انجام می‌شد که زیر لوله گاز خالی شده و فروکش لوله سبب ترکیدن و آتش‌سوزی می‌شود.

وی ادامه داد: دو نفر از کارگران مترو، یکی از آنها راننده بیل مکانیکی و یکی دیگر از کارگران در این حادثه جان خود را از دست می‌دهند که به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم. همچنین حرارت گودال باعث آتش‌سوزی یک ساختمان اداری می‌شود و همچنین به چند خانه مسکونی نیز خساراتی وارد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه ۴۰ دقیقه طول کشید که لوله‌های گاز منطقه بسته شود. اگر زلزله‌ای بیاید و باعث آسیب به لوله‌های گاز در ۵۰ نقطه تهران شود، آن زمان به جای خرابی‌های حاصل از زلزله باید به دنبال مهار آتش‌سوزی‌ها در شهر باشیم.