به گزارش افکارنیوز،سعید قدیمی در گفتگو با مهر در توضیح آنچه وزیر علوم تحت عنوان آمادگی برای پذیرش سالانه بیست هزار دانشجوی دکتری داده است، گفت: امروز نزدیک به ۲۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاههای دولتی فعال هستند و آمار دقیقی از مرتبه آنها از نظر مربی، استادیار، دانشیار و استاد بودن داریم.

اگر بپذیریم هر دانشیار می تواند به طور متوسط سه یا چهار دانشجو دکتری را راهنمایی کند، آنگاه آمار تعداد پذیرش سالانه دانشجوی دکتری با داشته های موجودمان نمی خواند لذا باید رشد قابل توجهی در ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزشی وزارت علوم در عین حال گفت: البته افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری یک پیش نیاز جدی نیاز دارد و آن پیش نیاز جدی، زیرساخت ها و امکاناتی است که برای این توسعه در عالی ترین سطح تحصیلی آموزش عالی باید فراهم شود.

قدیمی خاطرنشان کرد: وزارت علوم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری با توجه به تکلیفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دوش وزارت علوم گذاشته است اعلام آمادگی کرده است اما بحثپشتیبانی آن چیزی است که باید دولت حمایت کند و خود مردم نیز از این موضوع استقبال کنند لذا از همین جا بحثدانشجویان دکتری نوبت دوم مطرح می شود. البته شنیدم در برخی خبرها برخی مخالفت های خیلی جدی با پذیرش دانشجوی دکتری نوبت دوم کرده اند.

وی افزود: اگر پشتیبانی را فراهم نکنیم، مردم کمک نکنند، دولت تکالیفی که برای توسعه پذیرش دانشجوی دکتری دارد را انجام ندهد، که نمی شود. این کار یک موضوع ملی است و همه باید کمک کنند تا این بحث اتفاق بیافتد. از نظر عضو هیئت علمی و موضوعات تحقیقی این ظرفیت کاملا آماده است. زیرساخت ها اعم از تجهیزات، فضاها، امکانات و اعتبارات لازم باید در اختیار قرار گیرد.