وظایف شوراهای معماری مناطق شفاف می شود/ انتقاد از صدور مجوز تخلف در این شوراها

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با انتقاد بر اتخاذ تصمیم هایی خارج از وظایف شهردار مناطق در شوراهای معماری مناطق عنوان کرد: تنها در سال 1394 عددی برابر با 17 هزار و 200 پرونده در شوراهای معماری مناطق بررسی شده است. این شوراها به لحاظ فنی باید در چهارچوب وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به این که گاه در فرآیند اجرای ساختمان هایی که بر اساس نقشه های مصوب پیش می روند، مغایرت های اجتناب ناپذیری رخ می دهد، گفت: لذا این شوراها باید به بررسی مواردی از این دست، نه مواردی همانند ارایه اضافه طبقه،تصمیم برای دریافت عوارض  در برابر تخلف و ارایه پایان کار، تثبیت تجاری ها و غیره بپردازند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که برخی از اقداماتی که در شوراهای معماری مناطق در مورد آنها مجوز داده می شود تخلف و مغایر با ضوابط روح تفصیلی است، تاکید کرد: لذا تصمیم گیری در مورد انجام آنها در اختیار هیچ شخص و نهادی نیست زیرا تخلف است و کسی برای انجام تخلف مجوز نمی دهد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با انتقاد نسبت به تبدیل حکم قلع و قمع کمیسیون ماده 100 به جریمه در شوراهای معماری مناطق اظهار کرد: لذا پیشنهاد ما این است که این شوراها در خارج از وظایف خود ورود نکنند و مجوزهای بر خلاف قانون نیز ندهند.

سالاری با تاکید بر این که شهرداری تهران باید افرادی که در شوراهای معماری مناطق بر خلاف قانون عمل می کنند به مراجع قضایی معرفی کند، گفت: شورای اسلامی شهر تهران نیز تصمیم گرفته است طرحی را در هفته های آینده به شورا ارایه کند تا عملا شرح وظایف شوراهای معماری مناطق مشخص شود.