یه گزارش شیعه نیوز ، همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) و در جریان برگزاری مسابقات والیبال آسیا در تهران ، اتفاقات ناخوشایندی رخ داده است که به دنبال دریافت گزارشات موثق در این زمینه و همچنین تصاویر موجود در خبرگزاری های رسمی کشور ، آیت الله روحانی (دام ظله العالی ) با صدور پیامی خواستار برخورد با مسببان این اتفاقات شدند. متن پیام معظم له بدین شرح می باشد .

بسم الله الرحمن الرحیم

آن طور که گزارش شده است در شب شهادت رئیس مذهب جعفری، حضرت امام صادق(علیه السلام) در پایتخت کشور اهل بیت به بهانه تشویق تیم ایران، صدها خانم که بسیاری نیز حجاب شرعی را رعایت نکرده بودند در ورزشگاه حاضر شده و با دست زدن و فریاد و رفتارهایی دور از شان و منزلت یک زن مسلمان، به اصطلاح به تشویق تیم ورزشی مردان ایران پرداخته اند. در این جا به دو نکته باید توجه شود:

اولا: حضور خانمها در مسابقاتی مثل والیبال مردان که پوشش ورزشکاران به نحوی هست که زنان نامحرم نباید به آنها نگاه کنند، خلاف شرع می باشد بنابراین و علیرغم این مساله که مسوولان برگزاری مسابقات خانمها را در قسمت جداگانه ای نشانده اند اما نفس حضور آنها در این قبیل مسابقات پر از مفسده و خلاف بوده و همزمانی این حرکت با شب شهادت امام معصوم(علیهم السلام) نیز قطعا دل حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفدا) را بیشتر به درد می آورد.

ثانیا: لازم است تا با مسوولین برگزاری مسابقات که اجازه وقوع این حوادثرا داده و مانع حرکات نامناسب رخ داده، نشده اند آن هم در ایامی که شیعیان جهان در عزای صادق آل محمد(علیه السلام) مراسم عزا برپا کرده اند، برخورد جدی و قاطع صورت گرفته و بعد از این هم از حضور خانمها در مسابقاتی اینچنین جلوگیری شود.

محمد صادق الحسيني الروحاني