«ماه خوب خدا» را کرایه داده‌اند!

موسسه خصوصی «م ف» فرهنگ که قرار بود جشنواره رمضانی «ماه خوب خدا» را در کاخ موزه سعدآباد برگزار کند، برخلاف تعهدات خود، در این کاخ مراسم افطاری و شام برگزار می‌کند آن هم با ورودی 90 هزار تومان برای هر نفر که این مبلغ می‌تواند در صورت استفاده از دمنوش‌خانه تا 125 هزار تومان هم برسد.

این موسسه در تبلیغات خود اعلام کرده‌ا ست که امکان پذیرایی از 300 نفر را هم دارد. این در حالی است که مدیر کاخ سعدآباد از برگزاری مراسم افطاری مقابل کاخ پوشاک سلطنتی (ایوان عطار) اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و معتقد است اگر این اتفاق رخ داده باید جلوی ادامه آن گرفته شود.

اما آیا امکان دارد مدیر کاخ سعدآباد از حضور 300 نفر تا 12 شب در مجموعه تحت نظرش بی‌خبر باشد؟

 

 

بی‌اطلاعی مدیر کاخ موزه سعدآباد از آنچه در مجموعه تحت نظرش در حال رخ دادن است، در حالی است که منوی افطار و شام مراسم در صفحه اینستاگرام جشنواره و بنر آن در محوطه کاخ سعدآباد نصب شده است.

 

 

در تماس تلفنی با شماره‌ای که در تبلیغات این موسسه اعلام شده، تاکید می شود که امکان پذیرایی تا سقف 300 مهمان وجود دارد. پذیرایی سلف سرویس است و میهمانان تا 12 شب می توانند در کاخ حضور داشته باشند.

همین طور برگزارکنندگان می‌توانند امکانی را فراهم آورند که میهمانان از کاخ پوشاک سلطنتی هم دیدن کنند.

از طرفی وجه ریالی که برای رزرو شام و افطار از مردم گرفته می شود به حساب شخصی ریخته می شود نه حساب موسسه یا کاخ!

 

 

بیوک موسوی، مدیر کاخ موزه سعدآباد می‌گوید که قرار بود اگر درآمدزایی از این جشنواره صورت می‌گیرد به حساب خیریه واریز شود اما در هیچ یک از پوسترهای تبلیغاتی این موسسه خبری از کارهای خیریه نیست.

وی در این باره افزود: «در پیمان نامه این موسسه با کاخ سعدآباد، هیچ اشاره ای به برگزاری مراسم‌ خانوادگی و رسمی نشده و قرار بود این جشنواره یک جشنواره فرهنگی باشد. مدیریت سعدآباد با برگزاری مراسم افطاری در ازای گرفتن مبلغ ورودی که جشنواره را به سمت فعالیت تجاری و اقتصادی ببرد، مخالف بوده و هست.» اما مراسم افطاری همچنان در حال برگزاری است و تا هفته آینده همه شبها رزرو است!

ترویج تجمل‌گرایی، استفاده از بیت‌المال به نفع عده‌ای خاص، استفاده از رانت و بی‌توجهی مسئولان برای حفظ و حراست از میراث ملی از تخلفاتی است که از ابتدای ماه رمضان تا کنون در کاخ موزه سعدآباد در حال رخ دادن است و هیچ یک از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به این اقدام واکنش رسمی نشان نداده‌اند.