ناصر رضایی‌پور درباره یک افطاری مقوی اظهار داشت: 20 دقیقه مانده به اذان مغرب از 4 مغز گردو, فندق, پسته و بادام درختی از هرکدام یک قاشق غذاخوری نیمکوبش را داخل یک لیوان شیرداغ ریخته شود و یک قاشق غذاخوری عسل یا دو عدد خرمای بدون هسته به آن اضافه کنید, یک نعلبکی روی آن بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید.

به‌گفته وی فعل و انفعالاتی در آن اتفاق می‌افتد, موادش جابه‌جا می‌شوند و حالا به افطار که رسیدید اگر خرما انداختید خرماها را دربیاورید و آرام آرام میل کنید و بعد قاشق قاشق از این ترکیبی که درست کردید میل کنید. خیلی زود انرژی را به بدن برمی‌گردد و ضعف افراد برطرف می‌شود، این ترکیب سنگین نیست, نفخ و مشکل نیز ایجاد نمی‌کند.

ضرورت خوردن دو وعده غذای اصلی صبح و شام

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دو وعده اصلی غذا چه در طب ایرانی چه در آیات و روایات ما وعده صبحانه و شام است. ابتدای روز و آخر شب باید غذا خورد، یعنی اگر کسی می‌خواهد وعده‌ای را حذف کند باید ناهار را حذف کند.

رضایی‌پور اضافه کرد: اگر توجه کنید, این دقیقاً الگوی رمضانی است, سحری و افطاری که می‌توانید برنامه‌هایتان را تنظیم کنید که حتماً سحری و افطاری بخورید و وعده سحر نباید حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: سیب و آب سیب، تقویت‌کننده معده، قلب و مغز است و مصرف سحرگاهی سیب یا آب آن، موجب می‌شود که فرد در طول روزه‌داری از عطش و التهاب معده، کاهش تمرکز و بی‌حوصلگی دور باشد, در مطالعات جدید نیز نقش سیب در بهبود عملکرد مغز نشان داده شده است.