سازمان محیط زیست برای مقابله با ریزگردها خروجی نداشت

علی ساری نماینده اهواز در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به ریزگردها و گرد و غبار در استان خوزستان و استانهای همجوار گفت:  سازمان محیط زیست و سازمانها و نهادهای دیگر در این زمینه اقداماتی داشتند اما سوال این است که چرا با وجود فعالیت های انجام شده، این مساله ریشه کن و یا حداقل کمتر نمی شود.

وی تک گرایی و عدم هماهنگی بین دستگاهها و نهادهای مسئول را یکی از دلایل ریشه کن نشدن این مسله ذکر کرد و افزود: مثلا در ستاد بحران استان خوزستان افرادی مسئولیت دارند که درگیر مساله نیستند و اطلاعاتی راجع به این مساله ندارند و اصلا درصدد کسب اطلاعات برای مقابله با این بحران نیستند.

نماینده اهواز در مجلس افزود: این مشکلات باعث شده که فعالیت های انجام شده و اقدامات سازمان محیط زیست، برای مردم خروجی نداشته و بدرد مردم نخورد.

ساری با بیان اینکه گرد و غبار و ریزگردها دارای منشا خارجی و داخلی است، گفت: شش مرکز رویش ریزگردها در داخل داریم که منطقه رامشیرمنطقه آزاد راه اهواز- بندر ماهشهر،  تلاب شادگان، کوههای اله اکبر، تلاب هور العظیم از جمله این مراکز است.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص مقابله با ریزگردها پروژه هایی در دست اجرا دارد، تصریح کرد: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست باید ضمن بازدید از مناطق رویش گرد و غبار، جهت رفع مشکلات پروژه ها کمک کند.

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به نارضایتی نمایندگان استان در مجلس نهم از عملکرد سازمان محیط زیست گفت: همکاران ما در مجلس نهم در این زمینه انتقاداتی داشتند و ما در حال حاضر معتقدیم در یک ظرف زمانی معین باید به سازمان محیط زیست فرصت کار داد و بعد در خصوص عملکرد سازمان و اینکه کار مثبتی انجام شده یا نه، اظهار نظر کرد.