اهدای بیش از 52 هزار واحد خون در 10 روز نخست ماه رمضان

 بشیر حاجی بیگی در ارتباط با میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: تنها در 10 روز نخست این ماه مبارک حدود 52 هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است که البته میزان مراجعه مردم برای اهدا بیش از این بوده است.

وی افزود: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را در سراسر کشور طی ماه مبارک رمضان به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود هموطنان عزیز اهدای خون را در ماه رمضان تنها به شب‌های قدر موکول نکنند، گفت: میزان نگهداری گلبول قرمز فشرده شده در یخچال 35 روز و میزان نگهداری پلاکت 3 روز است؛ همچنین پلاکت پس از 6 ساعت از اهدای خون باید از خون جدا شده و این نیاز به یک زمان طلایی دارد.

حاجی‌بیگی با تاکید بر اینکه روزه‌داری مانعی در برابر اهدای خون نیست گفت: بهترین زمان اهدای خون نیز یک تا دو ساعت بعد از افطار است و مردم در سراسر کشور می‌توانند جهت این انجام عمل نیک به مراکز استانی انتقال خون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز استانی اهدای خون بعد از افطار باز است و مردم می‌توانند جهت اطلاع از ساعات کاری مراکز اهدای خون و نوبت‌دهی به سایت سازمان انتقال خون مراجعه کنند.