ارتباط 6 نوع سرطان شایع با رژیم غذایی

 سیدحسین داودی گفت: تحقیقات انجام شده رابطه بین رژیم غذایی و برخی سرطان‌ها رانشان می‌دهد به طور مثال سرطان ریه با خوردن 5 واحد میوه و سبزی احتمال ابتلا به این سرطان را کم می‌کند از طرفی مصرف مکمل‌هایی که حاوی بتاکاروتن است احتمال آن را در مردان افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: سرطان دیگری که با رژیم غذایی بسیار مرتبط است پروستات است رژیم غذایی بیش از حد گوشت یا چربی حیوانات ابتلای آن را بیشتر می‌کند. از طرفی مصرف روزانه ویتامین  E احتمال مرگ ناشی از این نوع سرطان را کاهش می‌دهد.

یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت:‌ تحقیقات رابط بین رژیم  غذایی و سرطان سینه نیز نشان داده رژیم غذایی پرکالری و پر چربی احتمال بازگشت مجدد این نوع سرطان را بیشتر می‌کند،‌نوشیدن آب جو نیز باعث بازگشت این سرطان می‌شود، همچنین چاقی و داشتن چربی زیاد و فعالیت بدنی کم نیز احتمال ابتلا را بالا می‌‌برد.

داودی تصریح کرد:‌ در رابطه با سرطان روده بزرگ نیز نشان داده که یک رژیم طولانی‌مدت سرشار از گندم می‌تواند در کاهش خطر سرطان روده بزرگ مؤثر باشد.

وی اظهار کرد:‌ تحقیقات انجام شده در رابطه با رژیم غذایی و ابتلا به سرطان‌های معده و مری هم بیانگر آن است که رژیم غذایی سرشار از فیبر احتمال ابتلا به سرطان معده را کم می‌کند و خوردن مکمل‌های حاوی ویتامین C، E و بتاکاروتن به صورت روزانه می‌تواند احتمال سرطان مری را کم کند.