محققان دانشگاه جورجیا آمریکا دریافته اند رژیم غذایی شامل مقادیر بالای چربی های پلی اشباع که در خوراکی های همچون گردو و سالمون یافت می شود، می تواند به تعدیل تاثیرات مخرب وعده های غذایی پرچرب کمک کند.

این محققان دریافتند شرکت کنندگان این مطالعه که به مدت ۷ روز از رژیم غذایی غنی از چربی پلی اشباع استفاده کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل که از رژیم غذایی استاندارد آمریکا که سرشار از چربی های اشباع شده و مقادیر کم چربی های پلی اشباع بود، روند چربی سوزی بهتری داشتند و کاهش قابل توجهی در کل کلسترول آنها مشاهد شد.

جیمی کوپر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگر سعی دارید د همواره از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و معمولا رژیم غذایی تان سرشار از این چربی های پلی اشباع است، مطمئن باشید که در صورت مصرف تفریحی غذاهای مملو از چربی های اشباع، این غذاها خیلی مضر نخواهند بود.»

در این مطالعه، محققان ۲۶ شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند. از بین این تعداد، ۱۶ نفر از آنها از رژیم غذایی ۷ روزه غنی از چربی های پلی اشباع پیروی کردند که شامل غذاهای کاملی نظیر گردو، ماهی سالمون دریایی، ماهی تن، روغن دانه کتان، روغن هسته انگور و روغن کانولا، همراه با مکمل های روغن ماهی بود. درحالیکه ۱۰ نفر دیگر به عنوان گروه کنترل، دارای رژیم غذایی حاوی چربی های اشباع شده بودند.

در پایان رژیم غذایی هفت روزه، شرکت کنندگانی که از رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای چربی پلی اشباع استفاده کرده بودند، شاهد کاهش قابل توجهی در کل کلسترول و سایر نشانگرهای کلسترول بد نظیر LDL و تری گلیسیریدها بودند.

همچنین اکسایش چربی در این گروه در مقایسه با گروه کنترل، به مراتب بیشتر بود.