کیوسک بانک شهر همانند « ورودی» مترو می تواند در پیاده رو باشد/ عکس های منتشر شده جهت دار است

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی جمع آوری نکردن کیوسک های بانک شهر که در پیاده روها تعبیه شده است، عنوان کرد: این موضوع مغایرت قانونی ندارد. همانگونه که ایستگاه مترو برای استفاده همه تعبیه شده و بر خلاف قانون نیست، این کیوسک ها نیز برای استفاده همه شهروندان است.

وی با تاکید بر این که  از سوی دیگر کیوسک های بانک شهر در پیاده رو تعبیه نشده است، گفت: عکس هایی که در رسانه ها مبنی بر وجود کیوسک های بانک شهر گرفته شده از زاویه ای تهیه شده است که این کیوسک ها را در پیاده رو نشان دهد اما این کیوسک ها در پیاده رو نیست. در گروه های خبری موجود در شبکه های اجتماعی مجازی نیز عکس هایی از این کیوسک ها تهیه و منتشر شده است اما همانگونه که گفتم زاویه ای که این عکس ها در آن تهیه شده این کیوسک ها را در پیاده رو نشان می دهد زیرا برخی از عکس های نامبرده واقعا جهت دار است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در ماه های گذشته بانک شهر به این انتقاد پاسخ داده است، اظهار کرد: بر اساس این پاسخ تعبیه کیوسک های خودپرداز بانک شهر و نیز شهر نت ها بر اساس ضوابط شهرسازی بوده است.

امانی با اشاره به این که پس از انتقاد اعضای شورا به وجود کیوسک های بانک شهر در پیاده رو این موضوع  توسط معاونت شهرسازی و نیز مناطق پیگیری شد، خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته نیز دیگر کیوسکی از بانک شهر در پیاده روها نیست اما ممکن است به صورت موردی مواردی نیز در پیاده رو باشد که باید بررسی شود.