گزارش وزیر بهداشت از حادثه واژگونی اتوبوس به رئیس‌جمهوری

در پی دستور رئیس جمهوری به دستگاه های دولتی مرتبط بویژه وزارت بهداشت، مبنی بر بکار گرفتن امکانات خود برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های سربازان ارتش حادثه دیده در سانحه واژگونی دو اتوبوس، وزیر بهداشت گزارشی از اقدامات انجام شده به دکتر روحانی ارائه کرد.

سید حسن هاشمی در این گزارش در خصوص اعزام 26 آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه و انتقال مصدومان به بیمارستان های شهدای نی ریز، استهبان، نمازی و شهید رجایی شیراز  توضیحاتی ارائه کرد.

در بخش دیگری از این گزارش، اقدامات درمانی تخصصی بوسیله متخصصان رشته های مختلف مقیم، پرستاران و پیراپزشکان در بیمارستانها به آگاهی دکتر روحانی رسید.

وزیر بهداشت در این گزارش همچنین به اعزام تیمی از وزارت بهداشت به شیراز در ساعتهای اولیه بعد از وقوع سانحه به سرپرستی قائم مقام وزارت بهداشت، رییس اورژانس کشور و مسئولین معاونت درمان به منظور بررسی وضعیت مصدومان به شیراز اشاره و از تلاشهای بی وقفه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اورژانس 115، متخصصان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستانهای شهید رجایی، نمازی  شیراز، نی ریز و استهبان نیز تقدیر کرد.

هاشمی در پایان این گزارش بر لزوم توجه جدی به کاهش مرگ و میر سوانح و حوادث جاده ای به عنوان سومین عامل مرگ و میر مردم ایران تاکید کرد.