نامه محرمانه مترو به شورای شهر/ مُغارهایی که یک محله را می بلعند

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به این که تصویر تهران پس از زلزله تصویری آشفته و به هم ریخته است، عنوان کرد: هیچگاه مسئولان شهری فضای زیرسطحی تهران را رصد نکرده اند این در حالی است که چندی پیش از سوی شرکت مترو به شورای شهر نامه ای محرمانه ارسال شده بود که در حفاری های خود به مُغارهایی در برخی از نقاط تهران برخورد کرده اند که اگر فروبریزد یک محله را می بلعد.

وی ادامه داد: برخی از نقاط در زیرزمین تهران وجود دارد که به اندازه یک زمین فوتبال خالی است این در حالی است که در روی چنین فضاهایی مسجد و مدرسه قرار دارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که از شبکه پوسیده آب تهران 30 درصد آب سالم هدر می رود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بخشی از آب های مصرف شده در چاه ها و فاضلاب وارد می شود و این وضعیت سالها است که به همین صورت ادامه دارد.

وی با اشاره به این که ساختار فعلی در شهر تهران اجازه مدیریت و کنترل بحران قبل و بعد از آن را نمی دهد، گفت: نبود مدیریت یکپارچه را تا کنون هیچ دولتی قبول نکرده و همین امر دست شهرداری را در پیش بینی بحران بسته است زیرا تصمیم گیری در این شرایط پراکنده که چندین و چند دستگاه با قوانین خود دخیل هستند، سخت می شود.