اختصاص شعبات ویژه در قوه قضائیه برای رسیدگی به فیش‌های نجومی

حجةالاسلام غلامحسین محسنی اژه‌‌ای در نودوهشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به موضوع حقوق‌های غیرمتعارف برخی مدیران دولتی اظهار کرد: در 2،3 هفته گذشته و به دنبال موضوع حقوق‌های غیرمتعارف برخی مدیران دولتی، هر 3 قوه مصمم هستند تا به نحوی با این موضوع برخورد کنند و اجازه ندهند تا مجددا چنین اتفاقی رخ دهد. به عنوان مثال مجلس با جدیت به دنبال شفاف‌سازی قوانین در این حوزه است و دولت نیز مصمم است تا مقررات مربوطه را اصلاح کند. همچنین قوه قضائیه نیز با همکاری دولت با جدیت به دنبال آن است که کسانی که حقوق‌های آنچنانی را گرفته‌اند در وهله اول مبالغ دریافتی خود را برگردانند و در وهله بعد چنانچه خدای ناکرده در اثنی اخذ این حقوق‌ها مرتکب جرمی شده‌اند به جرم آنها رسیدگی کند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی به این موارد اختصاص داده شده که به صورت فوق‌العاده به این موارد رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به عزل برخی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت‌کرده‌اند، گفت: باید مدیرانی که چنین حقوق‌هایی دریافت کرده‌اند، بدانند که اگر خودشان و با اختیار این پول‌ها را به دولت برگردانند حتماً به نفع آنها خواهد بود و باید متوجه باشند که این بازگرداند اختیاری پول‌ها بهتر از آن است تا اینکه دولت به سراغ آنها رود و نسبت به اخذ این پول‌ها اقدام کند.

اژه‌ای افزود: البته تا امروز عده معدودی از این مدیران حقوق دریافت‌شده قبلی را به دولت برگردانده‌اند و عده‌ای نیز برای بازگرداندن اختیاری این پول‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.