وزارت صنعت در توسعه «موتوربرقی» همکاری نمی کند/ تولید موتورهای بنزینی محدود به روستاها شود

گروه اجتماعی اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که بخش خصوصی در تهران هنوز زیرساخت های لازم برای ورود موتورهای برقی را ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر حرکت در این حوزه کند است. معتقدیم وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کارخانه هایی که موتورسیکلت های بنزینی می سازند را یا متوقف کند یا این نوع موتورها را برای شهرهای کوچک و بافت های روستایی اختصاص دهد.

وی با تاکید بر این که این وزارتخانه باید تعدادی از کارخانه ها را با زیرساخت مناسب به تولید موتورهای برقی اختصاص دهد، گفت: دلیلی ندارد کشور ما فقط به واردات موتورهای برقی دست بزند. زیرا این موتورها نیاز به خدمات پس از فروش نیز دارند لذا قسمتی از بخش خصوصی می تواند تولید این موتورها را بر عهده بگیرد.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: علاوه بر نبود زیرساخت های لازم در اختیار بخش خصوصی، همکاری نکردن وزارت صنعت با شهرداری در این حوزه منجر به کند شدن روند استفاده از موتورهای برقی در تهران شده است.

دوستی در پایان با بیان این که این موتورها نسبت به موتورهای بنزینی از قیمت بیشتری برخوردارند، اظهار کرد: بیشتر افرادی که از موتور استفاده می کنند متعلق به قشر ضعیف جامعه هستند که طبعا خرید موتورهای برقی برای آنها هزینه بر است.در نتیجه با وجود این که شهرداری مبلغی را در بانک شهر برای ارایه سوبسید به این افراد به ودیعه گذاشته است اما همچنان استقبال از موتورهای برقی کم است.