واکنش اعضای شورا به تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران

احمد حکیمی پور در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر از هیچ‌یک از تغییرات شهرداری مطلع نبوده است، گفت: در ساعت ۴ بعدازظهر روز گذشته پیامک تغییرات به اعضای شورا رسید که با این تفاسیر باید گفت شورا چه کاره است.

وی ادامه داد: اقتدار شورای شهر تهران از شوراهای شهرهای ۵۰ هزار نفری نیز کمتر است و قطعا این تغییرات آثار و تبعاتی به دنبال خواهد داشت که به نفع شهر و شهروندان نخواهد بود.

حکیمی‌پور با بیان اینکه وظیفه ما تنها نشستن در شورای شهر نیستافزود: شورا از جایگاه نظارتی برخوردار است و متاسفانه علی‌رغم تمام انتظاراتی که مدیریت شهری از شورای شهر درخصوص تنفیذ اختیارات به شهرداری و مدیران دارد کوچکترین اطلاعی را در حوزه شهر به اعضای شورا نمی‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتما باید جلسه‌ای در خصوص رفع مشکلات برگزار شود گفت: جای تعجب دارد که مدیری از سابقه ۱۰ سال درخشان در حوزه حمل و نقل ترافیک برخوردار است که در جایگاهی قرار می‌گیرد که از کوچکترین سنخیتی با تخصصی آن برخوردار نیست.

تغییرات شهرداری همزمان با اعیاد

در ادامه این جلسه  اسماعیل دوستی تغییر چهار معاون کلیدی شهرداری تهران را نجومی و غیر متعارف نامید و گفت: قالیباف علاقه دارد که در آستانه ایام عید نسبت به تغییرات گسترده اقدام کند چرا که در آستانه نوروز و عید فطر نیز معاونان و شهرداران مناطق را به طور گسترده تغییر داد.

وی  با بیان اینکه بهتر بود شهرداری نظر کمیسیون‌های مربوطه را درخصوص عزل و نصب ‌ها جویا شود گفت: در دلت و مجلس پرسیدن نظر یکدیگر برای تعیین وزیر امری پذیرفته است و این اقدام می‌تواند از انتخاب‌های عجولانه و نامتعارف جلوگیری کند.

 تاخیر یک ساله در تخریب علا الدین

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با توجه به تجربه‌ای که طی سالیان گذشته در این معاونت داشته است تعامل بسیار خوبی نیز با شورای شهر برقرار کرده بود. با توجه به مشکلات مترو و حمل و نقل عمومی شهر تهران انتظار داشتیم خدمات ایشان ادامه پیدا می‌کرد. با این تغییر تعامل میان شورا و شهرداری خدشه‌دار شده است.

وی افزود: امیدواریم مدیریت شورای اسلامی شهر تهران تدبیری برای برقراری تعامل بیشتر و نظارت بهتر بر مجموعه مدیریت شهری با شرایط پیش آمده داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با انتقاد از تاخیر یک ساله در اجرای حکم تخریب طبقه فوقانی پاساژ علاءالدین ، گفت: یک سال گذشته است اما هنوز سرنوشت طبقه هفتم پاساژ علاءالدین مشخص نشده است.

وی در ابتدای تذکر پیش از دستور خود، درگذشت کارگردان متعهد و نام‌آور عباس کیارستمی را تسلیت گفت.

مهدی چمران نیز با تایید سخنان اعضا، گفت: بهتر بود اعضای شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون ها در جریان این تغییرات قرار می گرفتند.