دسترسی هرندی به بازار بزرگ باز شود/ ورود شهرداری به منطقه 12 نتیجه عکس داد

مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به حضور دوباره معتادان در میدان شوش و در قسمت پشت جایگاه های سی ان جی در منطقه 12 و نیز تلاش شهرداری تهران در قالب طرح انضباط شهری برای ساماندهی به آسیب های اجتماعی با استفاده از این طرح اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نه موضوعی است که بتوان یک شبه آن را برطرف کرد و نه می توان با حضور صرف دستگاهی همانند شهرداری آن را برطرف کرد.

شهرداری ناچار به ورود به منطقه 12 بود

وی با تاکید بر این که ورود شهرداری به موضوع آسیب های اجتماعی در منطقه 12 از سرناچاری بوده است، عنوان کرد: این موضوع بر زمین مانده بود و شهرداری ناچار به ورود به آن شد. بر کسی پوشیده نیست که این نوع مداخله ها در موضوع آسیب های اجتماعی، ورودهایی شتابزده محسوب می شود.

وی با تاکید بر این که ورودهای شتابزده به آسیب های اجتماعی بدون پشتوانه علمی و بدون نتیجه است، گفت: بدون نتیجه بودن مداخله شتابزده به آسیب های اجتماعی بهترین وضعیت آن است زیرا در بسیاری مواقع شاهد این هستیم که این نوع ورودها نتیجه عکس می دهد و به سایر نقاط پخش می شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که کولونی معتادان در منطقه 12 از گذشته تا کنون وجود داشته، عنوان کرد: متناسب با شرایط فصلی و اجتماعی این کولونی ها را جابجا می شوند. طبیعی است که با فشار به هر نقطه ای از شهر این کولونی ها به نقطه ای دیگر کوچ می کنند و باید برای آن راه حل درمانی اندیشید.

طرح انضباط شهری منجر به حذف اعتیاد نمی شود

طلایی با تاکید بر این که هرگز نمی توان آسیب های اجتماعی را با اقداماتی همانند اقدامات انجام شده در منطقه 12 حذف کرد، خاطرنشان کرد: اقدامات کوتاه مدت به تنهایی مسئله را حل نمی کند و در این حوزه باید به برنامه ریزی های بلند مدت دست زد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری تهران در کنار اقدامات اجتماعی در هرندی باید به برخی از اصلاحات کالبدی نیز دست می زد، خاطرنشان کرد: به طور مثال امکان باز کردن دو معبر در محله هرندی و هموار کردن دسترسی ها به بازار بزرگ و خیابان های اصلی در این محدوده وجود داشت. در این صورت بسیاری از معضلات در این محله حل می شد زیرا بخش بزرگی از کولونی ها در بی دفاع بودن و پرت بودن محیط به وجود می آید.

طلایی در پایان تاکید کرد: بی دفاع بودن محیط های شهری در جنوب یا شمال آسیب اجتماعی را ایجاد می کند حال ممکن است شکل آن متفاوت باشد اما اصل ایجاد آسیب ثابت است.