راه رفتن روی اعصاب مردم با یک تصمیم عجولانه

شهر تهران گره‌های ترافیکی زیادی دارد و مسئولان نیز به این امر واقف هستند و سالیان سال است که برای باز کردن این گره‌ها فعالیت می‌کنند (و بودجه‌های هنگفتی هم برای این رفع این مشکل هزینه می‌کنند) ولی تاکنون اقدام اساسی انجام نشده و روز به روز بر گره‌های ترافیکی شهر تهران افزوده می‌شود.

این بار می خواهیم نگاه دوباره‌ای به ترافیک تهران در محدوده بهارستان و خیابان‌های منتهی به آن بیندازیم که تاکنون برای رفع آن اقدامی اساسی صورت نگرفته و کارهای انجام شده موقتی بوده است و ترافیک همچنان در این قسمت پابرجاست.

هفته پیش مسئولان شهری و پلیس تصمیم گرفتند تا مردم را از ترافیک  خیابان بهارستان، مجاهدین اسلام، فخرآباد و ... نجات دهند در نتیجه راه برون رفت از این مشکل را فقط یک طرفه کردن چند خیابان دانستند.

خیابان‌ها در ساعات پایانی شب عید سعید فطر بدون اطلاع رسانی به مردم یک‌طرفه شد.

 

در ابتدا هم چیز آرام بود چرا که مردم از تعطیلات استفاده کرده و به سفر رفته بودند. تعطیلات به اتمام رسیده و مردم از سفر بازگشتند و دیدند خیابان ها یک شبه یک طرفه شده و هیچ مسیر جایگزینی وجود ندارد و راهی برای رفتن به مقصد پیدا نمی‌کردند.

معلوم نیست مسئولان این تصمیم مهم  را با چه معیار و مبنایی اخذ کرده اند.

عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران معتقد است که این تصمیم برای برون رفت از ترافیک گرفته شده و با همکاری پلیس بوده است.

شهردار منطقه 12 تاکید کرد که مردم گله مند هستند که چرا اطلاع رسانی در این‌باره صورت نگرفته است.

 

بر اساس این گزارش، در بسیاری از خیابان های تهران که یک شبه یک طرفه می شود هیچکس از موضوع خبر ندارد و وقتی مردم صبح از خانه هایشان بیرون می آیند با شبحی روبه رو می‌شوند که شبانه خیابان ها را یک طرفه کرده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس، با یک طرفه شدن خیابان‌ها اوضاع بدتر شده است و مردم ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شده‌اند.

 شهرداری حتی یک تابلو نزده که مسیر جایگزین از کدام سمت است و همچنان مردم سرگردان هستند.

حتی پلیس هم نمی توانست ترافیکی که ایجاد شده را برطرف کند.

طرحی که پس از 5 روز پس گرفته شد

5 روز از یک طرفه شدن خیابان‌های منطقه 12 می گذرد و امروز پلیس تصمیم گرفت طرح را تا اطلاع ثانوی لغو کند.

سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به فارس گفت: این طرح بنا بر پیشنهاد شهرداری منطقه 12 و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به صورت آزمایشی از روز پنج‌شنبه در سطح منطقه 12 کلید خورد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص دلایل عدم اجرای این طرح از ابتدای صبح امروز تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی و مطالعاتی و ارزیابی بار ترافیک در 4 روز از اجرای آن و مشکلاتی که اجرای این طرح برای اهالی منطقه ایجاد کرده بود وضعیت این منطقه به حالت قبل از اجرای طرح بازگشت.

سرهنگ مرادی ادامه داد: بار ترافیک در طرح جدید از خیابان شریانی درجه دو اصلی به خیابان شریانی فرعی که معبر محلی محسوب می‌شد و عرض آن کمتر بود منتقل شده بود و متاسفانه ظرفیت معبر محلی و فرعی موجود در طرح جدید، ظرفیت جذب ترافیک موجود در معبر را نداشت.

 

اول اجرا و سردرگمی مردم؛ بعد فکر و رفع ایرادات

بعد از اجرای طرح اصلاح ترافیکی منطقه 12 و بروز مشکلات فراوان برای مردم، مسئولان تصمیم گرفتند طرح را در جلسات شورا بررسی کنند و قرار شد طرح اصلاح ترافیکی مورد بازنگری قرار گیرد و بعد از تغییراتی دوباره اجرایی شود.

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: تمام اشکالات طرح اصلاح ترافیکی منطقه 12 شهرداری در جلسه کمیسیون عمران مطرح شد و قرار شد تا چند روز آینده و آخر هفته اشکالات طرح برطرف شود.

وی با تاکید بر این که شورای شهر تهران تذکرات لازم را به شهرداری منطقه 12 برای اصلاح ترافیکی داده است،گفت : در حال حاضر بار ترافیکی به دلیل حذف سفرهای آموزشی کاهش داشته و  در ابتدای مهر بر بار ترافیکی افزوده می شود و باید پیش بینی این مشکلات را نیز کرد.

به گزارش فارس، طرح اصلاح ترافیکی منطقه 12  سبب افزایش بار ترافیکی و سردرگمی ساکنان این منطقه شد. شهردای پیشنهاد داده بود و پلیس اجرایی کرد.

مشخص نیست چرا ابتدا این طرح به صورت پایلوت  انجام نشده تا مشکلات مشخص شود و مسئولان به یک‌باره خیابان‌های منطقه 12 را یک طرفه کردند و بعد از نارضایتی مردم مجبور به لغو آن شدند.

قرار است مسئولان فکر کنند و مشکلات طرح را برطرف کنند و دوباره در آینده نزدیک آن را اجرایی کنند سوال اینجاست چرا قبلا این کارها انجام نشده است؟