تولید گازوئیل و بنزین از کیسه های پلاستیکی

حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز بدون نایلکس در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه تولید و استفاده از کیسه های پلاستیکی در جهان روند رو به رشدی داشته است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که استفاده از کیسه های پلیمری را در تهران کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از کیسه های پلاستیکی زیست تجزیه پذیر در حال افزایش است، افزود: فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره بار با استفاده از این کیسه ها روند رو به رو رشد کیسه های پلیمری را کنترل کرده اند.

 

جعفری اضافه کرد: استفاده از کیسه های پلیمری در فروشگاه های شهروند و تمام میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ممنوع شده است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سمن ها زیست محیطی و تشکل های دانشجویی گروه های پیشرو  در جامعه ما خواهند بود، گفت: با برقراری ارتباط در فضای مجازی می توان نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان در خصوص استفاده از کیسه های زیست تجزیه پذیر اقدام کرد.

 

وی با اشاره به کمپین سرزمین سبز و تهران زیبا تصریح کرد: شهرداری برای پاسداشت همراهی شهروندان از استفاده کمتر از پلاستیک های پلیمری مسابقه ای را مشخص کرده تا بتواند با این امر شهروندان را تشویق به استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی کند.

 

جعفری با اشاره به اینکه سالانه 23 میلیون خانوار تهرانی از یک میلیارد و 196 میلیون نایلکس استفاده می کنند، گفت: در ایران به دلیل عدم نظارت سازمان های متولی، تولید و استفاده از کیسه های پلاستیکی افزایش پیدا کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت پسماند با همکاری دانشگاه های داخلی و شرکت های دانش بنیان مقدمه ای را برای تولید بنزین و گازوییل از کیسه های پلاستیکی فراهم کرده است، افزود: طرح پایلوت به مرحله نهایی رسیده و در ماه آینده تولید آزمایشی این طرح اجرایی می شود.