ذوالفقار یزدان مهر ‌رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم  درباره مشارکت برخی ارگان ها در ساخت خوابگاه‌های متأهلی اظهار داشت: امکان سنجی ساخت خوابگاه ‌های متأهلی در حال انجام است و امیدواریم با مشارکت شهرداری تهران بتوانیم ساختمان های دیگری را به مجموعه خوابگاه های متأهلی در تهران اضافه کنیم.

 

وی با اشاره به تعداد خوابگاه های متأهلی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و 500 واحد ملکی خوابگاه متأهلی در دانشگاه ‌های کشور وجود دارد.

 

یزدان مهر درباره احداث ساختمان خوابگاه های دانشجویی نیز بیان کرد: برای احداث خوابگاه دانشجویی برخلاف تهران در شهرستان‌ ها مشکل زمین نداریم، از این رو بعد جایابی باید ساخت ساختمان صورت گیرد.

 

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم درخصوص مشارکت بخش خصوصی در ساخت خوابگاه های متأهلی نیز اظهار داشت: مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته که به نتایج خوبی رسیدیم و امکان سنجی در این زمینه در حال انجام است.

 

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم؛ با ارائه وام ودیعه مسکن دانشجویان و اعطای کمک رهن به دانشگاه ها سعی می شود بخشی از مشکلات خوابگاهی جبران شود. همچنین یکی از برنامه های صندوق رفاه با کمک شهرداری تهران، امکان سنجی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در تهران است که با حمایت نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و کمک شهرداری تهران امید به اجرای این طرح است.