لزوم افزایش نظارت بر « سازمان فرهنگی هنری» با اصلاح اساسنامه

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز در پاسخ به چرایی اجرا نشدن مصوبه های شورای شهر در مورد سازمان فرهنکی و هنری در سال های گذشته عنوان کرد: مصوبه های شورای شهر در ارتباط با سازمان فرهنگی هنری در سال های گذشته به دلیل مغایرت با اساسنامه این سازمان اجرا نشده است.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری سازمانی مستقل است که اساسنامه مصوب مراجع بالاتر را دارد. هر مصوبه ای که اساسنامه سازمان را نقض کند امکان اجرای آن در سازمان فرهنگی و هنری وجود ندارد.

امانی با تاکید بر این که شهرداری تهران نمی توان هیچ یک از سازمان های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری را راسا منحل کند، اظهار کرد: این اتفاق تنها در صورتی امکان پذیر است که به تایید هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان فرهنگی برسد.

معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که اجرایی نشدن مصوبه های شورا در صورتی که بودجه این سازمان از جیب مردم شهر می رود، چگونه از سوی شهرداری قابل توجیه است، گفت: ما نیز این معضل را قبول داریم. باید با اصلاح اساسنامه مدیریت شهری بتواند دخالت و اعمال نظارت بیشتری بر سازمان فرهنگی هنری داشته باشد.

معاون برنامه ریزی شهردار تهران ادامه داد: طبق مصوبه شورا کمیته ای تشکیل می شود تا تضاد موجود بودجه گیری از شهرداری و عملکرد بر اساس اساسنامه مصوب مراجع بالادست در سازمان فرهنگی و هنری برطرف شود.

امانی دلیل این امر را که چرا شورای شهر برای تصویب مصوبه هایی که بر خلاف اساسنامه سازمان بوده وقت اختصاص داده است، اظهار کرد؟ هنگام تصویب مصوبه ها مرتبط با سازمان فرهنگی و هنری نماینده شهرداری در شورای شهر حرف خود را می زند اما شورای شهر مصوبه را صادر می کند و با وجود مخالفت ما آنچه در شورا تصویب می شود ملاک عمل ما است.

وی در پایان گفت: اعضای شورای شهر خود بر این نکته آگاه هستند. همانند مصوبه شهریاران جوان که رای به انحلال آن داده شد اما از طریق اعتراض سازمان به فرمانداری در نهایت در شورای حل اختلاف مصوبه شورای شهر رد شد.