مهلت یک ماهه برای توافق بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن

 در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران بعد از اظهار نظر اعضای شورا و مدیر عامل شرکت راه‌ آهن درباره خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18،‌ با پیشنهادات چمران رئیس شورای شهر تهران به عنوان جمع‌بندی موضوع موافقت شد.

چمران اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی شرکت راه آهن و ضرورت حل مشکلات شهروندان این مناطق پیشنهاد می‌شود جلسات کارشناسی بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل، شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی با محوریت کمیسیون عمران برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید طی یک ماه برای دستیابی به توافقات نهایی،‌ نتیجه جلسات مذکور به شورای شهر ارائه شود، ادامه داد: در راستای رسیدگی به مشکلات شهروندان این مناطق باید ساماندهی لازم مانند تعریض زیر گذرها، تأمین روشنایی معابر و غیره انجام شود و هماهنگی‌های لازم بین شهرداری و شرکت راه‌آهن صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مطالعات لازم در خصوص کاربری‌های اراضی آزاد شده را به شورای شهر ارائه کند تا برای تصمیم‌گیری به کمیسیون ماده 5 و در صورت لزوم به شورای عالی شهر سازی و معماری ارسال شود.

وی همچنین گفت: شهرداری تهران باید برای انجام تهاتر و تأمین اعتبار مورد نیاز برای توافق با شرکت راه آهن لایحه‌‌ای تنظیم کند به شورا ارائه دهد.