زمان تشکیل نخستین جلسه بررسی پرونده کیارستمی

خلیلی گفت: فردا در نخستین جلسه کمیسیون ویژه کارشناسی به صورت تخصصی که ساعت 7:30 دقیقه صبح خواهد بود به صورت علنی به پرونده عباس کیارستمی رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: جلسات کارشناسی بعدی در صورت نیاز برگزار می‌شود و در این جلسه بررسی که خلاصه پرونده کیارستمی در اختیار متخصصان و اساتید قرار می‌گیرد 5 نفر از اساتید در رشته‌های جراحی، ارولولژی عفونی و... حضور دارند.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: پزشک مشاور خانوادگی کیارستمی نیز عضو کمیسیون رسیدگی است و به عنوان نماینده خانواده در جلسه حضور خواهد داشت.

خلیلی بیان داشت: تشکیل چنین جلسه‌ای بیانگر قصور پزشکی نیست بلکه هر کسی که شکایت پزشکی دارد برایش کمیسیون تشکیل می‌شود و پس از آن هیأت بدوی به آن رأی می‌دهد. بنابراین دلیل چنین جلسه‌ای قصور و خطای پزشکی نیست.

وی از علت دقیق فوت کیارستمی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: دلایل ترخیص وی از بیمارستان یا اینکه قصور پزشکی باعث فوت وی شده هنوز محرز نشده و بنابراین خلاصه پرونده وی فردا به صورت علنی در کمیسیون ویژه بررسی خواهد شد و در صورت نیاز در جلسات بعدی از خانواده کیارستمی هم دعوت خواهیم کرد تا حضور یابند.