با قوی ترین ضد اشتهای گیاهی آشنا شوید
محمد زاده استاد یار دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه تهران گفت: اسپیرولینا (جلبک دریای تیره) حاوی حدود 70 درصد پروتئین است و به همین دلیل احساس گرسنگی را از بین برده ومانند یک ضداشتها عمل می‌کند.

 

وی افزود:ترکیبات دیگر این جلبک مانند تریپتوفان در بدن به" ویتامین آ" تبدیل شده که  برای پوست بسیار مفید  می باشد. پروتئین‌ها باعث افزایش سرعت ارسال احساس سیری به مغز می‌شوند و در نهایت باعث کنترل وزن می شوند.

 

محمد زاده اظهار کرد:اسپرولینا سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پُلی‌ساکاریدها می‌باشد و می‌تواند میزان قند خون را کنترل کند. بعد از مصرف روزانه 2 گرم اسپیرولینا به مدت 2 ماه می توان قند خون را کاهش داد.

 

وی اذعان داشت: اسپرولینا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سلول ها محافظت می کند،از این رو در هنگام سرما خوردگی می توانید از آن استفاده کنید.
 
محمد زاده ادامه داد: اسپرولینا منبعی مناسب برای جذب کلسیم و منیزیم است و آهن موجود درآن برای افراد کم خون مفید است.

 

این استاد یار دانشگاه تهران افزود:اسپرولینا سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است و به همین علت موجب تسریع برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن می شود اما نمی تواند مانع آفتاب سوختگی و اثرات منفی اشعه ماورای بنفش شود.

 

محمد زاده تاکید کرد:اسپیرولینا به صورت پودر، قرص و کپسول در داروخانه ها موجود می باشد، البته پودر آن بهتر است زیرا به سرعت جذب بدن می شود.

 

وی ادامه داد: بهترین شیوه‌ مصرف قرص‌ها 3 تا 5 گرم (ترجیحاً صبح) به مدت 1 تا 3 ماه است. اگر می‌خواهید مصرف طولانی‌مدت داشته باشید بهتر است تحت‌نظر پزشک باشید.

 

گفتنی است؛ اسپرولینا علائمی نظیر نفخ ،سردرد و مشکلات پوستی را به همراه دارد که با مراجعه به پزشک مربوطه قابل درمان است.