این 3 گروه برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند+جزییات
حمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور  اظهار کرد: افرادی که هیچ گونه کارت شناسایی ندارند، اشخاصی که تغییر مشخصات هویتی داشته و نیاز به تعویض کارت شناسایی دارند و همچنین کسانی که کارت شناسایی خود را گم کرده اند، جامعه هدف برای دریافت کارت هوشمند ملی هستند و در اولویت دریافت قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه در مجموع 63 میلیون نفر از جمعیت بالای 15 ساله کشور واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی هستند، افزود: اقدام برای دریافت کارت هوشمند ملی به غیر از گروه های هدف، برای سایر افراد و حتی اشخاصی که کارت شناسایی نمونه قدیم را دارا هستند توصیه نمی شود و فعلا نیازی به تعویض آن نیست و در این زمینه با دستگاه های مختلف هماهنگی های لازم انجام شده است.

یغمایی تأکید کرد: امیدواریم در مجموع تا پایان امسال 22 میلیون نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت و تا پایان سال97 نیز این کارت ها به دست تمامی افراد واجد شرایط برسد.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور در پایان تصریح کرد: دریافت کارت هوشمند ملی شامل چهار مرحله از جمله پیش ثبت نام، نوبت دهی، صدور، ارسال، تحویل و فعال سازی است که در صورت راه اندازی تجهیزات مورد نیاز، مرحله صدور یعنی چاپ بر روی کارت در مدت 15 روز انجام خواهد شد.