امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولین متأهل

سخنگوی ناجا با اشاره به امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولین متأهل به سبب محل سکونت همسر خاطرنشان کرد: به مشمولین متاهل به ازای هر فرزند 3 ماه کسر خدمت تعلق می‌گیرد.

منتظرالمهدی عنوان کرد: افراد تحصیلکرده، لیسانس و فوق لیسانس به بالا با مراجعه به مراکز پلیس+10 و با ارائه مدارک از تحصیلات خود می‌توانند در حوزه‌های تخصصی مربوط به تحصیلات خودشان خدمت و فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: افراد غایب فرصت دارند تا آخر امسال به مراکز نظام وظیفه مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند.

سخنگوی ناجا از افزایش 47 درصدی جرایم رایانه‌ای در 3 ماه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم رایانه‌ای مربوط به کلاهبرداری‌های مالی است که 81 درصد جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است و بیش از 60 درصد جرایم در حوزه وب و سایت انجام می‌شود. در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از 25 درصد بودجه خود را برای این فضا اختصاص می‌دهند.

منتظرالمهدی با اشاره به کشف بیش از 200 تن مواد مخدر از افزایش 14 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: مهمترین و شرورترین قاچاقچیان مواد مخدر شرق کشور دستگیر شده‌اند.

وی افزود: بیش از هزار نوع ماده روان‌گردان وجود دارد که هر بار به یک نوع و یک شکل عرضه می‌شود و امروزه نیاز به آگاه‌سازی بانوان احساس می‌شود زیرا تحت عناوین مختلفی مانند کاهش وزن، افزایش مسرت و شادابی، این مواد عرضه می‌شود، باید توجه داشت هر ماده‌ای که تأثیر فوری و فوق‌العاده دارد باید قبل از استفاده از آن تأمل کرد.