سید جلال ملکی ، درباره جزئیات عملیات اطفاء حریق و نجات حادثه دیدگان گفت: ساعت ۱۲:۱۲ ظهر امروز وقوع یک مورد آتش سوزی در خیابان نیروی هوای به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات کامل و نرده بان هیدرولیکی برای مهار شعله های آتش به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد در یک ساختمان ۶ طبقه، یکی از واحدهای مسکونی طبقه چهارم دچار حریق شده و ساکنان آن برای فرار از شعله های آتش به سمت بالکن فرار کرده اند. از سوی دیگر، به دلیل تجمع دود زیاد، عده ای ازساکنان به طبقات فوقانی رفته بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با مشاهده این وضعیت، بلافاصله آتش نشانان حاضر در محل حادثه به چند گروه تقسیم شدند. گروه اول با نزدیک شدن به کانون اصلی آتش، اقدام به مهار شعله ها کرده و دو گروه دیگر نیز با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به نجات افراد حادثه دیده در این حادثه کردند.

ملکی با اعلام اینکه در مجموع ۱۲ شهروند ساکن در این مجتمع مسکونی به سلامت از میان شعله های آتش و دود ناشی از شعله ها نجات پیدا کردند، افزود: عملیات اطفاء حریق و لکه گیری در ساعت ۱۴:۲۵ به پایان رسید و علت وقوع آن از سوی کارشناسان علت یاب سازمان در دست بررسی است.